Dags att komma nu??

Igår var det en helt underbar kväll att tassa runt ute!
Varmt, skönt och man hörde syrsorna spela i gräset. Perfekt om man är misse!
Husse tyckte att det var dags för oss att komma in vid 11 tiden, då han började bli lite pömsig.
Så när han ropade på oss kom jag (Måns) tassandes från skogen. Som sig bör en tiger öppnade husse dörren och bugade. Välkommen in sa han.
Någon Max syntes inte till, så husse fortsatte att titta på dumbruken lite, och husse blev tröttare och tröttare.
Kan inte Max komma hem nu? Husse gick ut och ropade lite försiktigt. Men ingen Max.
Ja,ja Måns då går vi och lägger oss. Kom nu!
Husse släckte ner huset och jag hoppade upp i sängen som vanligt. Kurr Kurr....
Just innan husse skulle somna in ville han ta en sista koll, han VILL verkligen att missarna ska vara inne!
Han har inte fattat och vi är NATTdjur.
Så kvart i 2 tände han utebelysningen och fick se en svans försvinna.
Han öppnade dörren och ropade, och då kommer Max in!
Husse muttrade lite om utetassförbud framöver och gick och la sig.
Vad Max gjort är oklart, men husse misstänker att de diplomatiska  förhandlingarna krävde nattmangling!
Efter det somnade vi alla 3 ganska omgående!

Idag var det inte lika skönt ute, så efter en halvtimme ute gick vi in och somnade.

Kommentarer
Postat av: Katten Gustav

Jag har efter trägen uppfostran av matte och husse lärt dom att jag faktiskt klarar mig på egen tass ute, även på nätterna, så numera klarar dom att slappna av även om jag nattarbetar. Däremot litar dom inte på min kollega Piff, vilket är förståeligt, så är hon ute blir det en jamrans rännande i dörrarna här på natten.

2010-08-19 @ 12:43:46
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Diplomati kräver sin katt och tar både tid och ork i anspråk. Max är en plikttrogen kisse som avslutar jobbet ordentligt innan han går in och lägger sig. klappar tassarna Vad Måns beträffar, gissar vi att han helt enkelt har andra arbetsuppgifter ute och därför redan var färdig med sitt nattpass. Kurr och burr.

2010-08-19 @ 13:56:02
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Ni har en tuff husse ni, våra är fegisar vi får minsann inte vara ute på egen tass..Nosbuff

2010-08-19 @ 19:03:04
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Puma & Sixten

Nu när det är sommar så är vi nästan ute jämt. Innan så brukade Matte ta in mig, Puma, varje kväll men det går inte längre för jag vägrar vara inne om nätterna. Sen när det blir Höst/vinter och sämre väder så kan det hända att vi är inne mer men än så länge syns vi bara till när det är matdags eller keldags.

2010-08-20 @ 08:54:59
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0