Glädje!

Igår skrev jag om "bilden" när missarna springer till husse när han kommer hem.

Ikväll arbetade jag sent igen och kom hem efter 10.
Ställde mig utanför dörren och tog mig ett bloss, ingen misse syntes, och ingen misse hördes innefrån heller.
Efter 3 minuter ser jag ett par ögon borta i gräset, först gick det sakta sedan blev det full galopp emot husse!
Det vår Måns som kom springades! Vana trogen sprang han till husses fötter och "vippade" på sidan.
Och där låg han och blev klappad och kurrade högt i 5 minuter.
Men Max då, vart var han?
Måns och jag gick in och där fanns ingen Max, så jag lyfte upp Måns och så fortsatte vi att kela!
Efter yttligare 2 minuter hör man "dunk" i luckan och Max kommer inspringades.
När han kommer in i hallen mjauar han och tassar fram till husse, då var jag givetvis tvungen att släppa ner Måns och gosa med Max istället! tihi
Så gött att de kommer in och hälsar innan de fortsätter ut på äventyr i natten!
Förmodligen har de sovit hela dagen, för nu för tiden är de nattmissar för fullt.

Hoppas bara inte Sigge får sig en omgång.
Tydligen hade grannhusse skrämt iväg Måns (fast jag tror han tog fel på misse) häromdagen.
Då hade de legat och morrat ett par meter från varandra uppe hos grannen!

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Tur att ni hittar lite tid för gos i alla fall! Nosbuff

2010-08-31 @ 17:50:15
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Låter som två katter som har det väldigt bra, och som lyckats väl i sin uppfostran av husse!

2010-08-31 @ 21:11:09
URL: http://gustavkatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0