Grannar och grannkatter.

Vi börjar med grannkatten!
Så här är det jag jag (Måns) är LIVRÄDD för honom! Han är stor, otäck och bits säkert hårt!
Så igår när jag var utanför huset så kommer den förjamade missen gåendes, men då sprang jag till husse det snabbaste jag bara kunde! Han var ju ute som tur va, så jag satte mig på hans fötter! Där är man säker i alla fall! *phu*
Samma sak hände idag, grannkatten kom lite nära! Då är det tur att husse finns! Fast idag satte jag mig så jag kunde se Sigge. Gäller att ha koll på läget!
Max därimot försöker upprätta diplomatiska förbindelser med Sigge!
Precis som i söndags var det dags igen. Sigge genar över våran gräsmatta, och Max följer efter. Sakta, sakta men säkert. Sigge har inte fattat så han går vidare, och då MÅSTE Max gå efter!
Igår kväll följde Max Sigge ända till hans dörr, för där hade Sigges matte sett dem ligga på marken med ca 1 meter emellan. Något sådant hade aldrig hon sett förut! Men vad fattar 2beningar?? :-)
När Max kom hem hade han en liten grå tuss på sin päls, och kanske en droppe blod på näsan. Men det kan ha varit något annat! Husse var lite osäker!

Idag har Måns förra matte Lina varit på besök!
Det tyckte vi var kul. Vi hade varit inne ett par timmar innan Lina dök upp, så efter diverse artighetsfraser i hallen. Ville vi gå ut!
Måns var i alla fall uppfostrad nog att hålla sig nära, så Lina fick se sin gamla skyggis. Som inte är så skygg längre! (Mer om det senare).
Max försvann upp i skogen och kom inte tillbaka förren en kvart efter Lina åkt! Skäms på dig Max tyckte husse!

Det visar sig också att det inte bara är husse som har tvivelaktiga förbindelser!!
Öga för Öga, Tand för Tand och så vidare tänkte visst Måns häromdagen.
Pratade med andra grannen, dvs den som inte är Sigges matte.
Då avslöjade hon att Måns minsann gått in i hennes vardagsrum en kväll, och blivit klappad!!
Ingen lägre stund men i alla fall. Mao är det bara Max som vet hur man ska bete sig!

Husse kom idag hem med 1 ny planka och 2 mindre pinnar. Började borra och såga som attan. De sitter nu ihop med planka nummer 1! Idag var husse nöjdare och sa... "Bara lite färg till så..."

Ibland vill Max verkligen vara ifred! Kan ni se honom??


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag vet vad plankan är till för!



Vad härligt det var att få se grabbarna, och Max som jag inte sett sedan han var skygg, en helt ny katt.

Förstår att Max hellre ville vara i skogen, det hade jag också velat om jag var katt! :)



Men det var ett par ljuvliga, välmående kissar som strålade av lycka!

2010-08-18 @ 18:48:54
Postat av: Alice

Oj vilket bra kattmoflage! imponerad

Vad läskigt det där med grannkatten... Ni får jama mer om vad som händer på den fronten sen!

nosbuffar

2010-08-18 @ 19:07:28
Postat av: Dui och Deco

Verkar som Max jobbar hårt på att bli kompis med Sigge, ska bli spännande att läsa hur det går.Vi gillar också att ligga bland kläderna, de luktar gott och det är mysigt, men det är NÅGRA som gnäller på hår..Nosbuff

2010-08-18 @ 19:22:09
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Det är så klart bäst om man kan samsas utan tassgripligheter. Måste erkänna att jag har rätt svårt för det, så jag beundrar Max som försöker.

Några plankor och pinnar...ska ni få en spanarplats?

2010-08-18 @ 20:22:34
URL: http://gustavkatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0