Alice, Alice, who the jam is Alice?!

Ok, jag erkänner. Jag är lite lite sur just nu!
Igår bröt äntligen husse ihop och gav mig ingen antibiotikatt, skönt tänkte jag.
Men så idag när han kommer hem, är jag som vanligt MYCKET reserverad och misstänksam. Kommer husse närmre än 1 meter går jag gärna undan.
När vi hade fått våran skinkbit, gick jag ut direkt. För husse gick runt med en smörkniv i handen. Såg bra skumt ut och han tittade lite lustigt på mig....

Väl ute lekte jag och Måns för fullt.

Kolla in ekorren här, tihi. (Tindra 2 kanske)


Själv smög jag på Måns det försiktigaste och tystaste jag kunde.


Hmm, ett grässtrå. Det är godare på sommaren. Tvi!


Här försöker Måns hindra MIG från att komma förbi, klarade han inte.


Själv försökte jag samma sak, med liknande resultat. 8 tassar i luften!
(Detta är kort nummer 2000 med nya kameran, snacka om att husse stalkar oss!)


Väl inne igen gick jag och la mig i handfatet. Där låg jag när jag flyttade in och känner mig trygg där. Husse gick förbi lite då och då och tittade skumt igen.


Lite senare låg husse och tittade på tvn och då vågade jag hoppa upp i soffan, så långt ifrån honom som möjligt.
Då gick husse ut i köket, kom tillbaka med kniven och låtsades som om det regnade.
Tittade en stund till på tvn så jag slappnade av och började regöra tassarna och andra vitala delar av kroppen.

Då smyger han sig närmare med ett falskt leende och klappar mig på huvudet.
Det är då det händer...

S M E T !!!

Då trycker han kniven mot ena tassen så den blir kletig, och tydligen var han inte nöjd utan gjorde samma sak på nästa tass. Mina nyrengjorda tassar! Helt förstörda! *suck*
Och då sa han -"Ska bara hälsa från Alice!"
Nu är tassarna är fina igen, för jag fick ju slicka i mig skiten, och ja... antibiotikatten är tillbaka. :-(

Så nu undrar jag, är vi inte vänner här i kattbloggvärlden eller?
Jag vill veta vart Alice bor, jamnummer, brummis och färg på tandborsten!
För jag hittade en kommentar från igår i bloggen, så det är hon som är Judas!

"Jag vet hur hemskt det är att få ta till våld för att få i en tablett! Hjärtat går i bitar när man ser att ens egen pälskling blir rädd för en! När Wilma hade opererats så fick jag rådet av veterinären att mosa tabletten i en klick smör (ung som en ärtas storlek) och sen stryka ut det på tassen ordentligt så det kommer ner i pälsen. Katten slickar nästan alltid instinktivt ren tassen fast det smakar illa och både katt och ägare slipper traumat med pillret... Kan vara värt att prova! Risken med både människor och djur är att infektionen kommer tillbaka om man inte tar hela antibiotikakuren, och tyvärr mer intensiv än innan.
Hoppas det löser sig!"

Husse är jättenöjd, men jag är det inte ska du veta.
Nosbuff till alla utan Alice


Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Vi tycker förstås synd om dig, men matte sitter och nickar instämmande om att antibiotiKATT-kuren inte ska avbrytas. Typiskt tvåbeningar att gadda ihop sig. Hoppas att det inte är många dagar kvar nu! Alice är en söt och snäll katthemskatt. Tror du verkligen det kan vara hon som ligger bakom? funderar Misstänker att det är hennes matte som jamar under falskt namn. :) Kurr och burr.

2010-12-05 @ 18:04:03
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Kattson

Jag känner Alice mycket väl och vet att hon är en snäll och duktig katt. Om Alice har sagt att du ska äta antibiotikatt så är det så. Ibland förstår andra katter ditt väl bättre än du. Och jag tycker du ska nosbuffa Alice också. Hon är jättesnäll. En gång kämpade hon som bara den för att rädda sina ungar och sig själv från ett väldigt tråkigt öde, med fara för sitt eget liv. Hon lyckades!

2010-12-05 @ 18:21:45
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Alice

Men, men, men - det var ju inte jag! morrhårsdarr Det var ju matte som skrev det där...

Snälla? Kan jag inte få en nosbuff? Bara en liten?

Jag lovar att jag skall hålla matte borta från tangentbordet hädanefter.

nosbuff ?

2010-12-05 @ 18:39:26
Postat av: Max & Måns

Hmm, nu ska vi se om jag jamat det hela rätt.

Alice är inte Alice, utan Alice matte som smygit in och skrivit under Alices namn?

Dessa hussar och mattar, att de inte kan respektera missars privatliv!

Så självklart Alice, en jättenosbuff till dig!

Ett tips, byt jamin och passjam! ;-)

2010-12-05 @ 19:29:48
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Nea

Oj.. Matte skrattar så hon håller på att trilla av stolen. Själv lider jag med dig! Har också fått pälsen inkletad med en massa otäckt! ryser



Det var nog Alice matte som skrev det där, har svårt att tro att Alice kan göra så där mot någon annan katt. Tvåbeningar kan man däremot sällan lita på.



Nosgos (till Alice också)

2010-12-05 @ 19:34:25
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Dui och Deco

Vad ni är tuffa ute i det vita! Det är väl snart slut med antibiotikatt?? Tarvligt att luras så där.Nosbuff

2010-12-05 @ 20:13:20
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Alices matte Eva

Förlåt Max, men det var inte Alice som skrev det där utan jag, Alice matte.

Jag trodde det framgick när jag skrev under med "Alice och Wilmas matte"

Alice är som flera innan skrivit en väldigt snäll och omtänksam misse och skulle aldrig göra så mot en annan katt!

Men jag skrev det inte heller för att vara elak mot dig Max, utan för att hjälpa husse lite. Du vet att ni katter håller ihop och det gör vi tvåbeningar också...

Alice hälsar och tackar för nosbuffen från dig och nosgoset från Nea. Sen har hon avkrävt ett löfte av mig att inte skriva något om hon inte får sitta bredvid och se vad som står.

2010-12-05 @ 20:16:59
Postat av: Katten Sippo

Jag lider med dig kompis. Jag minns ju hur Snuffe protesterade vilt när husse tryckte in tabletten i munnen på honom. ryser Men som vanligt så fick husse tips av andra tvåbeningar på bloggen. Morr!

2010-12-05 @ 20:29:22
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Inkan o Ligan

Tyvärr så jamar Matte här med.

Japp, jag är en svikare. erkänner

Som tur är så fick Matte i Oliver a bättre än din Husse. Dock lider både Matte och Ligan med dig.

Tazz o Kram

2010-12-05 @ 22:16:44
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Katten Gustav

Jag tror att vi alla känner till dessa illistiga knep våra tvåbeningar använder sig av. Måste vara tidernas största sammansvärjning. Fast nu har matte köpt en tablettgivare på apoteket, men den har vi inte provat eftersom jag inte behövt medicin.

2010-12-06 @ 15:59:06
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Frasse

Jag tackar alla katters skapare att jag sluppit det där hemska antibiotikatt hittills. Låter ju rent ruskigt, stackars dig! Men matte säger att ibland måste man svälja förtreten - och medicinen! - för att man ska fortsätta vara en ståtlig och stark katt. Kanske det ligger nåt i det...

Tassklappar

2010-12-06 @ 20:19:09
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0