Husse har inte hjärta att...

... fortsätta tvinga i mig antibiotikatt.
Kanske är det tvärt om, att han borde fortsätta för min skull.

Om vi tar det finstilta så har han fått i mig nästan hela dosen varje dag, ibland halva ibland 3/4s.
Jag skulle äta skiten  i 8-10 dagar, idag är dag 8 och husse tyckte så synd om mig när jag knappt fick luft under dagens försök, och så lät jag konstigt.
Husse tycker inte heller om när han kommer hem från jobbet och jag är rädd för honom. Det brukar gå över på kvällen, men i alla fall.
Om alla baskilusker inte är döda, vad händer då?
Svullnar benet upp igen?

Synd att husse inte fick med sig samma antibiotikatt som förra gången, den åt jag nästan lika gärna som godis.

Tro mig när jag tassar att husse har försökt alla knep denna gången, men min känsliga nos upptäcker det direkt.
Tex:
- A. ihop med dentisar.
- A. i kaviar.
- A. i räkor.
- A. utspritt på skinka.
- A. utspett i mjölk.
- A. intryckt i Pussimaten
- A. intryckt i en ostskiva
- A. i majonäs med mera....

Och nu har husse inte hjärta att vålda mer.
Tack säger jag, och hoppas atta basilusker är döda!

Till sist ska jag bara säga att Måns kom in med en mus till igår, men då gick han direkt under soffan.
Man lär sig av misstagen...


Kommentarer
Postat av: Alice

Jag vet hur hemskt det är att få ta till våld för att få i en tablett! Hjärtat går i bitar när man ser att ens egen pälskling blir rädd för en! När Wilma hade opererats så fick jag rådet av veterinären att mosa tabletten i en klick smör (ung som en ärtas storlek) och sen stryka ut det på tassen ordentligt så det kommer ner i pälsen. Katten slickar nästan alltid instinktivt ren tassen fast det smakar illa och både katt och ägare slipper traumat med pillret... Kan vara värt att prova! Risken med både människor och djur är att infektionen kommer tillbaka om man inte tar hela antibiotikakuren, och tyvärr mer intensiv än innan.

Hoppas det löser sig!

Alice och Wilmas matte

2010-12-04 @ 20:32:14
Postat av: Agneta

vissa katter är tokiga i kattmynta... Är det någon som vet om det är farligt för en katt att ÄTA kattmynta? Verkar vara en dominerande doft.. Vad skulle hända om man krossade antibiotikatten i en liten klick mat och kryddade med lite kattmynta??

undrar jag

2010-12-04 @ 21:42:19
Postat av: Kattson

Faktum är att det inte är så bra att avbryta en antibiotikakur i förtid, vare sig för människor eller djur. Risken är att man blir resistent mot antibiotika och då hjälper den inte nästa gång man behöver ta den. Så jag tycker husse skulle göra ett försök att få i dig tabletterna även om de smakar illa. Alices knep är jättebra.

2010-12-04 @ 23:12:32
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Så svårt, men smörtipset lät bra! Vilken jaktlycka ni har! Nosbuff

2010-12-05 @ 09:04:53
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Matte kan tala om att hon ångrar att hon läg Ligan behålla sin mus för nu är den glömd och gömd INNE i stugan. frust

2010-12-05 @ 22:14:12
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0