När husse är borta dansar katterna på bordet

Idag har husse varit borta nästan hela dagen.
Kanske som straff för att jag krävde gos 03:00 och Måns 04:00. tihi
Husse försvann halv 6 och hem hem en snabbis straxt efter 13.

Då upptäckte han att vi hade haft fjäderkotlettmiddag (hmm.... borde skicka det ordet till Wikki).
För i hallen fanns det nya fjädrar och dun på mattan. Han vet inte vem av oss som är skyldig men vi får hoppas Sigges matte inte läser detta. ;-)

Snabbt fyllde han skålarna med mjukmat, klädde om och försvann igen. Och hade mage att stanna borta till det normalt är dags att sova!
Husse reagerade över att det var attans kallt här inne, och upptäckte att sovrumsfönstret stod på glänt. Givetvis anklagar han oss, för han har inte rört det sedans han tvättade det för ett bra tag sedan.
Vi skyller på att spökkatterna varit tillbaka, men husse vet inte vad han ska tro.

Som ni vet är vi ute en hel del fast det är kallt, och igår följde husse efter mig på en promenad nere vid vattnet, eller isen kanske man ska jama!

Här som var så skönt i sommras.



Lådan är för veklingar, men ta inte kort NU husse! *suck*



Sopa igen spåren efter sig.



Dags att kolla utsikten efter fienden och möss!



Där ute finns det en massa spår, undra om jag ska gå dit?



Iiiiiiiii, vad snö det var här då!



Spåren.



Husse säger att jag inte få gå ut dit, men jag ska nog prova någon gång när husse inte ser!


PS. Måns är nu 2 röster efter ettan. :-)

Kommentarer
Postat av: Katten Gustav

Vet ni, jag tror att det är spökkatten som kommit hem till er nu och öppnat fönstret och lagt fjädrar på golvet. Den kan tydligen dyka upp var som helst. Hos mig lekte den med en boll och välte ner en borste, men hos er valde den att hitta på annat. Vilken luring!

2010-12-10 @ 21:17:36
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Vilken lurig spökkatt som håller på. Undra just om det är den som försöker öppna fodertunnan hemma hos oss,

2010-12-11 @ 06:39:46
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Klart det var spökkatterna. Ni har ju till och med bildbevis på att de existerar och tidvis spankulerar omkring inne hos er och husse. Kurr och burr.

Ps. Hoppas att fjäderkotletten inte var från frysdisken, som musen!

2010-12-11 @ 07:35:43
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Gott med fjäderkotlettmiddag!Spökkatten verkar vara flitig nu. Tuffingar som är ute så länge i kylan. Nosbuff

2010-12-11 @ 08:34:00
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Men åååååh, is är FARLIGT !!!

2010-12-11 @ 23:50:18
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Kattson

Här föreligger ju tydliga bevis på att spökkatterna varit på besök. Att husse bara har mage att anklaga er? Sen tycker jag inte du ska gå ut på isen. Du har ju så mycket att göra på land, så det räcker mer än väl.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0