Nu grönskar det...

"... i dalens famn,
nu doftar äng och lid.
Kom med, kom med på vandringsfärd
i vinterns glada tid!
Var dag är som en gyllne skål,
till brädden fylld med mjölk.
Så drick, min vän, drick sol och doft,
ty dagen den är din.

Långt bort från stadens gråa hus
vi glatt vår kosa styr,
och följer vägens vita band
mot ljusa äventyr.
Med öppna ögon låt oss se
på livets rikedom
som gror och sjuder överallt
där våren går i blom!"


Oh jam! Är NI här.. EHUM!! [Harkel]

Ja det är bara att erkänna, jag satt och jamade på en låt. Kan bara inte rå för det för husse kom med fantastiska nyheter idag! Ni kan säkert gissa vad, yepp

INGEN MER ANTIBIOTIKATT!! [Jagar min svans i ren glädje!]

Husse var nämligen hos stickisen på vägen hem och försklarade vad som hade hänt. Att jag varit duktig och hållt mig undan men att husse ändå lyckats få i mig minst halva dosen under 11 dagar.
Utom en, då jag höll mig långt från husse!
Då hade stickisen sagt att det diskuteras huruvida en antibiotikattkur måste vara en vecka.
Flera förespråkar att det borde räcka med fyra dagar.

Stickisen hade också sagt att husse skulle kolla om såren var svullna alt. röda.
Och enligt husse var de inte det. Tjohoo!
Husse säger att han är lite rädd i alla fall, men att det räcker för denna gången nu.

Grönskar vad det ja!
Husse har odlat oss lite gräs så här på vintern. Därför kom jag att tänka på låten. tihi
Själv nosade jag bara lite, medans Måns åt för fulla muggar.

Mums!



Ps. Ovan bildsköna katt ligger nu 2a på http://hittekatter.ifokus.se/ lussekattstävlig.


Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Vilka härliga nyheter! Tur att såren läkte bra. Kanske kan du och grannkatten ha lite mer... eh, diplomatiska förbindelser framöver? :) Vi håller tassarna för Måns som Lussekatt! Kurr och burr.

2010-12-07 @ 17:36:58
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Så skönt att du slipper antibiotikatt! Gräset ser jättegott ut! Nosbuff

2010-12-07 @ 20:48:39
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

När jag var på sjukhuset fick jag antibiotikatt i fyra dagar, de sa också att det räckte. Men jag hade ju inget sår förstås. Vad skönt att slippa extra tasstvätt, det räcker minsann till med den ordinarie rengöringen! Jättetjusig sång!

2010-12-07 @ 21:32:25
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Kattson

Det var en framstående veterinär din husse hittat. Själv letar jag efter en som säger att det är OK med bara en dags antbiotiakttkur, eller helst ingen dag alls. Men jag har int hittat den vettisen än.

2010-12-07 @ 23:18:30
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Fint du sjunger. hrmf....

Ligan är iallafall glad för att pckuren är slut för denna gången.

Vi tassar in och gör vårt bästa för att lösa problemet med att du ska bli Lucia.

Ha en bra dag !

Tazz o Kram

2010-12-08 @ 08:24:50
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0