Utrökta i kylan!

Hej, Måns här!

Tydligen har vi skaffat oss en av de elakaste hussar som finns, eller kanske klantigaste!
Så här jamar det:
Igår fick husse för sig att han skulle elda lite, för det har han inte gjort på länge.
Och OM man inte har eldat på länge, vad borde man göra då med tanke på allt vitt som har trillat ner?

Tänka efter FÖRE kanske!

Husse stoppade i alla fall in en massa ved och fjuttade på.
Jag märkte det direkt, oroligt gick jag runt och försökte varna alla att det inte stod rätt till. Först gick jag till Max och pratade med honom. Sedan gick jag till husse och försökte påkalla lite uppmärksamhet.
Och det fick jag, för så mycket har jag inte pratat på länge!

Det luktade nämligen inte så bra här inne, det var fara och färde om man ska jama ärligt! Och jag ville ju bara rädda husse och Max, från det hemska som skulle kunna hända.
Husse insåg till sist sitt misstag, men då var det försent!

Hela huset luktade rök och våra känsliga nosar klarar inte av så mycket så vi fick helt enkelt gå ut i kylan!
Husses misstag var nämligen att skorstenen var nämligen täckt med en 1/2 meter vitt!

Så röken hade ingenstans att ta vägen utom in i huset. MORR!


Det var så mycket rök att till och med spökkatterna gick ut!


-"Tack för det husse, tror du vi ville vara här ute nu??"


Husse öppnade båda dörrarna så det blev korsdrag fast det var -20 grader ute.
Sedan gick han till grannen och lånade stegen och klättrade upp på taket och fixade skorstenen, men då var skadan redan skedd!

I -20 vill inte vi vara ute SÅ länge så jag försökte gå in ett par gånger men gick ut lika fort igen. Max var tydligen immun mot lukten för han brydde sig inte.

Senare gick jag in och parkerade vid luckan på golvet, där brukar jag aldig ligga men nöden har ingen lag.


Brorsan la sig i klätterträt brevid det varma, rökiga och somnade!
Tur att han har mig som vaktar!

Kommentarer
Postat av: Kattson

Nu tror jag ju faktiskt inte att ni har en av de elakaste hussar som finns, tvärtom, men det var ju osis(!) med snön på skorstenen. Men du räddade ju situationen som vanligt, så då kan husse vara trygg.

2010-12-22 @ 17:09:03
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Alice

Tur att er klantiga husse har dig! Tänk hur det annars hade kunnat gått... morrhårsdarr Synd bara att våra tvåbeningar inte inser hur mycket jobb vi har med att hålla rätt på dem.

nosbuffar

2010-12-22 @ 19:32:58
Postat av: Katten Gustav

Jahajam, DÅ förstår jag varför ni blev indirekt utkörda! Inget vidare att ha korsdrag när det är -20. Huttrar bara jag tänker på det. Naturligtvis skulle husse lyssnat på dig direkt. Konstigt förresten att det tog sig så bra när det var stopp där uppe? Nästa gång husse ska tända upp får du vara med och instruera!

2010-12-22 @ 22:07:23
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Nea

När till och med spökkatterna lämnar huset är det illa. Tänk om du inte varit där och kunnat påkalla husses uppmärksamhet. Han hade kanske blivit alldeles rökförgiftad! Huvaligen!



Vilket fräckt klösträd ni har! Det gillade jag.



Nosgos och God Jul!

2010-12-23 @ 00:32:01
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Hu, och röklukt som fastnar så lätt i kläder. Kanske i pälsar också? Bra gjort att varna husse. Att han inte förstod med en gång är ju inte ditt fel. Kurr och burr.

2010-12-23 @ 07:24:35
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Lina

Men gud vilken slarver till husse ni har Måns! ;) Tur han har er som kan hålla lite ordning!!!

Ha en riktigt skön första jul inomhus, hoppas husse skämmer bort er ordentligt. <3 Julkramar till er alla!

2010-12-23 @ 07:37:42
Postat av: Frasse

Det där vita ställar då till det för både två- och fyrbeningar. Husse ville ju väl och att ni skulle få det varmt och skönt om tassarna. Men i stället fick ni fly fältet. Stackars er och stackars husse!

Jamarfint klösträd, matte har lovat sätta ihop mitt julklappsträd i morgon, håll tassarna att det går bra...

Julkramar från matte och jul-klappar från mig!

2010-12-23 @ 15:07:07
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Ja nåt sånt skulle Ligans Matte ALDRIG göra ?!

hm.............



2010-12-23 @ 21:57:24
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0