2 månader som Sörpingsmissar ska givetvis firas!!

Idag är det 2 månader sedan Max och Måns flyttade hit. OJ vad tiden går fort!
Så givetvis var målet att skämma bort dem mer än vanligt, så på vägen hem köpte jag
lite räkor och ett paket vanlig rökt skinka, som de gillar så mycket.
Men idag var det inte tal om att de skulle få en liten bit åt gången, det är ju fest!
Så alla räkor och en rejäl hög skinka delades på 2 tallrikar.
I mitt inre hade jag en vision hur jag skulle ta kort på dem, så jag la upp en pläd på köksbordet och lade upp tallrikarna där. Sedan skulle det bara vara att locka på dem.... eller inte.
Ibland är de faktiskt dummare än tåget, så jag fick helt enkelt lyfta upp dem.
Började med Måns eftersom jag visste att det skulle gå bra, och så kanske Max såg vad Måns gjorde och hoppade upp själv.
Nä, gick inte!
Så då chansade jag och lyfte upp Max med, men han blev så attans rädd av det, så han sprang direkt ner på golvet utan att se vilka godsaker som fanns däruppe! :-(
Så nu har jag i alla fall provat att arrangera ett kattkort, men det går INTE! :-)

Under tiden som jag försökte locka upp Max hann Måns nästan äta upp sin tallrik.
Max fick givetvis sin på golvet, men eftersom han ska döda sin mat först kom snart Måns ner och hjälpte honom. :-)


"Mumma!"
´



"Äntligen förstod husse..."



"Är den död än?"


"Ok, en till!"



"Snart klar!"



"För 17 Max, nu äter jag upp ditt med!"

Kommentarer
Postat av: Puma & Sixten

Haha, känner igen det där. Katter kan man inte arrangera, det bara blir. En dag kommer du säkert få den där perfekta bilden, men jobba inte mot den för sånt bara dyker upp.



Puma gör precis som Max och måste döda sitt byte innan han äter det, speciellt då räkorna som han slänger runt med hit och dit, Sixten däremot äter inte räkor överhuvudtaget(konstig katt)

2010-07-30 @ 13:42:40
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Hej! Vi hittade till er via Puma och Sixten. Vi kan bara jama att sådär mycket räkor har vi aldrig fått på en gång. Lyckostar! Men det är klart att det ska firas rejält! Tasskram

2010-07-30 @ 21:28:24
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0