Angående upplyftning.

Ok, det är bara att inse. Max gillar det INTE!
Har jag försökt en gång är det knappt han kommer fram och stryker utmed benet på ett tag.
Och skulle han göra det trippar han bort någon meter om jag böjer mig ner.

Måns därimot har inga som helst problem att bli upplyft 9 gånger av 10. :-)
Han lägger sig tillrätta och kurrar nöjt. Ok efter 10-30 sek vill han gärna ner.
När jag kom hem tog jag upp Måns och la honom i knät där jag satt, sedan släppte jag,
och han satt kvar ett litet tag. Bra gjort och modigt.

Nu ska vi bara lära Max samma sak!

Någon som har några stalltips hur man ska gå tillväga?


Kommentarer
Postat av: Mie

Du gör säkert rätt som du gör.

Rent teoretiskt så handlar det väl om att katterna ska associera att bli upplyfta med något positivt.



Jag hittade din blogg genom Östgötakatterna. Katterna är jättefina. De verkar ha fått ett riktigt toppenhem!

2010-07-13 @ 21:14:08
Postat av: Christer

Hej Mie och välkommen hit. :-)



Jag lovar att jag inte givit upp än, men tar det lite personligt om Max plötsligt skyggar för mig.

2010-07-13 @ 21:36:35
Postat av: Maria

Ok då skriver jag här istället. :)

2010-07-13 @ 22:01:05
Postat av: Christer

haha bra! :-P

2010-07-13 @ 22:05:04
Postat av: Maria

Säg till bara om du behöver tips, har återanpassat många djur vid det här laget, varför jag nu i himlens namn tycker om att ta mig an djur med problem. :) har man inte tillräckligt att göra så kan man ju alltid skaffa sig :P

2010-07-13 @ 22:14:58
Postat av: Lina

Duktig Måns som sköter sig exemplariskt. Men han borde lära Max ett och annat... :)

2010-07-14 @ 00:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0