En månad senare....

OJ, det gick fort!
Nu har jag varit husse i en hel månad, och det firade katterna med att ta nya steg inatt! :-)
När jag hade gått och lagt mig chockade Pricken mig med att hoppa upp i sängen och lägga sig nere vid fötterna.
Detta var första gången han gjorde det.
Oftast om de hoppar upp hoppar de raskt ner igen, men denna gången låg han kvar!
Och döm om min förvåning när jag vaknade, där låg fortfarande en katt... men denna gång var det Måns!
Så som vanligt har de triggat varandra till stordåd. hehe

På tal om Pricken kom jag igår kväll på vad han ska heta! Måste bara låta det mogna några dagar först.
Men just nu lutar det starkt åt han han ska heta Gazart!
Gazart för de som inte vet var en gubbe som gick bort för ett par månader sedan, som sista 20-30 åren har stått vid E22an i Söderköping och hälsat på alla bilar!
Och Pricken gör ju lika dant!
Hälsar när man åker, kommer hem, vaknar .. tom när jag bara är ute någon minut så kommer han o hälsar. :-)
Plus att han nu bor i Söderköping! 

Sedan funderar jag allvarligt på att släppa ut dem snart.
Pricken kan gärna inte bli tamare, och Måns är på god väg.
Inte för de tjatar och vill att jag ska släppa ut dem, vill bara att de ska få njuta av sommaren.
Så när tid ges ska jag köpa halsband till dem.

Ikväll ska jag har personalfest här hemma.
Inget allvarligt, bara grilla och tjata lite. Blir kul att se hur sociala katterna är ikväll. hehe

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0