Bilmekare Max

Lite otäck bild kommer nedan så scrolla på egen risk missar!

Idag när husse kom hem var han jättegosig. Han kastade av sig jackan och gick rakt in i sovrummet och kastade sig på sängen. Och DET vet jag vad det betyder. Välkommen hem-gos!
Jag hoppade givetvis direkt upp i sängen och lade mig brevid så husse kunde klappa det mesta han kunde.
Och oj vad jag fick svälja. Ni vet... jag är som Tindra. Massvis med saliv när jag går igång. Och husse fick en 3-4 av de blötaste nosbuffar han någonsin fått.
Men det gjorde inget sa han. Krr Krr

Efter en stund kom Måns in och husse gick ut i hallen, och lyfte upp honom. Kan inte rå för det, men avundsjuk blir jag fast husse gosat med mig massor just innan. Så jag låg på rygg där och jamade utan respons. Men det bjuder jag Måns på.

Senare åkte husse iväg och kom inte tillbaka förrän efter 2 timmar. Då var det mörkt ute och Måns låg i hallen och väntade.
Husse hade glömt något i brummisen och kom ut igen just som jag gick igenom brummisen.
Husse har lärt mig att jama till om det droppar svart klet, se till att inga dumma saker sitter fast i de runda sakerna. Och om jag hittar en lös skuv ska jag tassa fast den igen, mm mm.
Och mitt under den dagliga inspektionen kommer han ut med blixtsaken. Då var det bara att sluta då jag såg stjärnor överallt.
Mao får husse skylla sig själv om den inte fungerar i morgon!
Jag vet att jag endast får undersöka brummisen om den är tyst.
Låter den så ska jag springa det fortaste jag kan!

Inspektör Max, kollar däcktrycket!

Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Tur att ni vet att husses gos räcker till er bägge två. Det är jättemysigt med välkommen hem-mys när ens människa har varit borta hela dagen. Husse har tur som har en inspektör som går igenom bilen och servar den. Fast han borde tänkt sig för och inte ha förblindat dig mitt under arbetstid. Bra att ni varnade för bilden, för vi blev allt lite förskräckta när vi såg den. Kurr och burr.

2010-11-05 @ 22:30:29
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

det syns hur väl du har inspekterat brummisen! Bra jobbat1 Nosbuff

2010-11-06 @ 08:08:55
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Malin

Dregel-mys är härligt :)

Man blir lite rädd när man ser bilden när Max kollar att allt fungerar på husses bil, men husse är ju noga med att kolla så att ingen misse är i närheten när han ska åka iväg med brummisen :)

Kram

2010-11-06 @ 11:13:36
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Huga, ser RUSKIGT farligt ut det är.

jaaaaaaaaaaaam

2010-11-06 @ 19:43:07
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0