Det som inte dödar härdar!

Som om jag skulle bry mig om ett par sår under tassarna! *Fnys!*
När husse kom hem stod vi båda snällt i hallen och väntade.
Det första husse kollade var om jag haltade förstås, men inte.
Men visst gör det lite ont, men det är inget jag kan visa. Det är bara att bita ihop!
Man heter ju inte Max(imus den store) för inte.
Husse säger att jag är som en Curt Russel i filmen Gladiator, har inte sett den, men han var visst tuff han!

När husse kom hem bjöd han på mjukmat.
Våran nya favorit sedan någon månad är Pussy Kött och Lever. Mumma!


Dum bild det här egentligen, för här ser man hur mycket mer slimmad Måns är än vad jag är. Konstigt för han äter mer än vad jag gör. Men jag brukar skylla på kraftig benstomme och stora muskler. ;-)

För några dagar sedan sa husse att han hade lite dåligt samvete vad gällde Måns. Sedan hände det tråkiga med Alice så det var inte så viktigt just då.
I alla fall har han lite dåligt samvete angåeende mjölkdrickning som husse frågade om. Det föll sig så att efter det slutade husse att ge oss mjölk.
Och bara på en vecka tycker husse att Måns har lagt på sig ett hekto eller två!
Kanske inte alls har med saken att göra, men husse är inte sådan att han tror på tillfälligheter.
Så han tror att stackars Måns varit konstig i magen utan att han vetat om det.
För det är ju så att lådan har vi inte använt på ett par månader.
Vi gillar utedass mer! ;-)


Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Hoppas det onda i tassen fort går över! Jobbigt om mjölken gjorde Måns orolig i magen, men sådant är ju svårt att veta för husse när ni använder friluftstoan... Kurr och burr.

2010-11-17 @ 07:44:35
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Bm

Finfina kissar du har!

Det är något i mjölken som många katter inte tål. Då är det bättre att du tar grädda och späder med vatten och ger dem. Min första hankatt tålde inte mjölken utan spydde kaskader av den.

2010-11-17 @ 09:00:12
Postat av: Dui och Deco

Tänk att ni gillar blötmat, vi äter bara gelén och bitarna får vara. Hoppas tassen läker fort. Nosbuff

2010-11-17 @ 17:25:47
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Ni människor klagar och ynkar er när ni har ont, men vi katter försöker dölja att vi mår dåligt. Varför? Så självklart! Om vi visar oss svaga, utsätts vi lättare för angrepp!

2010-11-17 @ 18:07:33
URL: http://gustavkatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0