Fy JAM vilken dag!

*Varning för känsliga kattögon, otäck bild längst ner*

Det började redan igår.

Av oklar andledning barrikaderades luckan. Dator och något jamarns nät kom i vägen. Den för mig kända transportburen kom fram i hallen, och jag visste att något jobbigt skulle hända.

Måns den fjanten gick och la sig i buren, för han vet inte vad den innebär.
Husse fick i alla fall sova ensam i natt.


Innan husse hoppade till sängs ringde han till stickisen. Och han sa att det var lugnt att vänta till idag.

Husse åkte till jobbet jättetidigt och fast vi stod snälla i hallen fick vi inte följa med ut.
Mitt sjätte sinne sa mig att något skulle hända, så ja la mig och vila på det nya vilostället. Där är man trygg, trodde man...

För tydligen hade han ringt till sickisen ifrån sitt arbete, för straxt efter 10 kommer husse hem igen.
Tar fram buren och tittar på mig... aj aj aj tänkte jag. Och husse försökt greppa mig, men fast jag hade jätteont hoppade jag ifrån husse och haltade ut i köket med husse i hasorna.
Till sist fick han fatt på mig och tryckte in mig i buren, fast jag visade bestämt att jag inte ville!

När jag till sist hamnat brevid husse i brummisen, började jag min klagovisa. För OJ vad jag inte tycker om att åka bil. Och sist jag åkte i brummisen lyckades jag komma ut ur buren, men husse fuskade denna gången så det var omöjligt!
När husse hörde min klagovisa körde han in ett finger till mig och jag strök min kind emot det. Då blev husse helt glansig i ögonen och sa högt till sig själv:
-"Det är för 17 bara ett ben skärp dig nu!"

De kändes som om vi åkte längre än sist, och det gjorde vi. Bara några minuter men i alla fall.
Det visade sig att vi skulle till en ny stickis, och en pervers sådan skulle det visa sig!

Jo, för det första han gjorde var att köra in något kallt kladdigt i baken på mig! Ush. Så gjorde inte den förra stickisen. Tydligen skulle de kolla om jag hade feber, men cool som jag är hade jag bara lite feber. ;-)

Husse kunde inte hjälpa till så mycket mer, så han sa att han skulle åka tillbaka till arbetet.
När han var på väg ut ur rummet sa stickisen: -"Titta, han kollar efter dig"
Då vände sig husse om och fick se mig, hjälplös, liten och övergiven av den husse han älskar.
Då blev husses ögon ännu glansigare och han nästan rusade ut till bilen.

I sex timmar var jag där innan husse kom och räddade mig!
Men OJ vad han skulle prata med stickisen... zzzzz
Jag ropade och jamade allt jag kunde för jag hörde ju husse, och till sist kom han fram och hälsa...
Sedan pratade de ÄNNU mera.

Och Walter med W. Katten en våning upp var inte mycket att jama med under dagen. Knappt han svarade på tilltal. Högfärdig typ!

Husse fick i alla fall veta och de inte hade satt något drän, då sårena (Yepp, det var två stycken.) satt så bra till tyngdlagen skulle göra sitt. De hade tömt mig en en massa var, och JA det blir att tugga antibiotikatt en dryg vecka framöver.
Jag har en massa vätska ovanför benet , men det kommer att försvinna.

Till sist kom vi hem i alla fall, och husse fick givetvis höra min klagovisa denna gången med!

Väl hemma ställer husse ner buren i hallen och öppnar åt mig. Måns kommer springades och går fram och nosbuffar... HUSSE. Men vad jam, vem är det det är synd om här egentligen?


-"Hallå!! Kommer du ihåg vad stickisen sa ang. att gå ut?"
-"Ja att du fick gå ut om du verkade stressad, så tjatig är du inte" sa husse och vände klacken till.


Han kanske hade rätt... jag gick och la mig under sängen och somnade.


När husse såg att jag var vaken igen fick jag ett par torrisar, han vill inte ge mig så mycket idag.
Då tog han kort på mitt ärr... Och kolla vilken fin päls jag har, och så tog de bort det!
 

Om det beror på att vi är innelåsta vet jag inte, men Måns har varit hussigare än någonsin sista timmarna. Nosbuffarna har bokstavligen haglat över husse.

Sedan säger husse till sist att det är skillnad på stickis och stickis!
Den nya väljer han 7 dagar i veckan från och med nu!

Nosbuff från en skadeskjuten men icke uträknad Max!



Kommentarer
Postat av: Katten Gustav

Puh, det var då för väl att du fick hjälp, så att det onda kan försvinna. Även jag vet hur kul det är att bli behandlad som du blev. Att du inte fick en krage? Det brukar jag få när jag har sår. Fast det är det värsta som finns.

Det är bra att du är inne och vilar, det skulle inte vara något vidare att träffa på nån som ville slåss, nu när du är skadad. Hoppas att det läker superfort!

2010-11-26 @ 19:42:46
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Vad skönt att det inte var jätteilla och att du fick antibiotikatt även om det är äckligt. Du har en klok husse du, förstår om han blir glansig i ögonen vid tanken på att det skulle vara riktigt illa. Passa på att gosa extra med husse nu när ni ändå är inne. Nosbuff

2010-11-26 @ 20:01:15
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Uschjam vilken otäck historia med såret. Skönt att det inte var värre. Vi har varit riktigt oroliga för dig och hållit alla våra tassar.



Glöm nu inte att trösta husse lite extra. Det var nog jobbigt för honom med.

kryapådigtass

2010-11-26 @ 20:23:00
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Alice

Vad skönt att det bara behövdes lite antibiotiKATT! Håll dig inne du ett par dagar och gosa med husse så blir du säkert bättre ännu fortare. Sen brukar det alltid funka att halta lite extra om man är godissugen och husse ser på.... De är så lättlurade tvåbeningarna. Matte nickar instämmande om att det är stor skillnad på vettis och vettis, hon tycker också det är jätteviktigt med en vettis som man har förtroende för. Själv tycker jag nog det bästa är att slippa dem helt..

nosbuffar

2010-11-26 @ 20:54:20
Postat av: Inkan o Ligan

Ligan hälsar att nu får du vara inne resten av vintern faktiskt. Man KAN inte springa till stickis en gång varannan vecka med halta tassar sådär.

jaaaaaaaaaam

Tazz och Kram från Ligan med Matte

2010-11-26 @ 22:30:17
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Nog kunde väl Måns ha gett dig en nosbuff också? Du får ta ett snack med brorsan om prioriteringar. ;) Tur att du varnade för läskiga bilden, men nog måste det vara skönt att få såret omskött hos vettisen? Efteråt, om inte annat... Kurr och burr.

2010-11-26 @ 22:44:33
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Malin

Stackars Max ännu en gång... att han aldrig lär sig :( men nu hoppas vi att grabben snabbt som ögat blir bra i tassen så att han snart får komma ut i vinterlandet igen.

Kram till världens bästa husse och nosbuffar till missarna <3



/Malin

2010-11-27 @ 07:55:40
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Kattson

Måste verkligen säga att du varit skicklig på att välja dagar om du nu ändå ska vara inne. Nu är det ju inte trevligt ute ens om man är frisk. Hoppas dina sår läker snabbt så du kan ut och kolla läget snart igen.

2010-11-27 @ 10:30:59
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Nea

Är det Sigge som är orsaken igen? Stackars dig Max vad du råkar ut.



Jag skickar spinnhealing här ifrån.



Nosgos!

2010-11-27 @ 17:53:32
URL: http://blogg.neathecat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0