Ger upp...

Angående att sova närmast husse skiter jag nu i att hoppa upp just när han lagt sig. Nu väntar jag till de båda, dvs husse och Måns, somnat innan jag hoppar upp och lägger mig exakt där jag vill.
Husse kan i alla fall inte ligga still i början, utan ska snurra runt och ha sig.
Så i går var jag ute när det var läggdags, och kom in med blöta tassar när jag blev hungrig mitt i natten.

Idag blåser det här som bara den. Då går kattluckan upp av sig själv ibland och då tittar vi nyfiket däråt. Vem kommer nu undrar vi ihop. tihi  Och oftast kommer det ingen alls. Och TÄNK om Sigge skulle våga sig in hit! Kunde bli cirkus då. Fast husse undrar om Sigge inte är inne i alla fall ibland, men tanke på hur mycket mat vi äter. Han har inte riktigt förstått att patrullerande missar måste ha många kalorier för att orka.
Just nu håller han lite koll med den nya stora matsäcken. Enligt den skulle den räcka i 166 dagar. Men eftersom vi är två borde den räcka 83 dagar. Vi får väl se, för ransonering är det inte tal om här än! Phu!

Två sömniga missar....

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Verkar lite oroväckande med kolla på maten, det kan bli mycket mindre mat är vi rädda..vi får väldigt lite lightfoder nu. Snålt är ordet. Lite förstråelse borde det finnas för att en hårt arbetande katt (eller två) behöver rejält med mat. Nosbuff

2010-11-04 @ 06:10:07
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Med tanke på ert stora Område är det klart att ni behöver peta i sig torrisar så ni kan patrullera. Hoppas portionerna inte krymper framöver. Tänk om ni blir fast på andra sidan sjön för att ni är för orkeslösa att tassa hem? ryser Kurr och burr.

2010-11-04 @ 07:51:44
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Puma & Sixten

Det är så typiskt Hussar/Mattar, de kan ej ligga still när de ska sova. Så Puma gör som du, han hoppar upp när Matte lagt sig tillrätta och somnat. Men Sixten han tar hela sängen i besittning när Matte inte är där och sen går han när hon kommer.

2010-11-04 @ 09:38:01
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Ni får ett tag äta liiite lite mindre kanske.

ELLER haffa inkräktaren och bevisa att det är han.

2010-11-04 @ 14:10:17
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Katten Gustav

Undrar just vad husse sa om att få blöta tassar i sängen mitt i natten? Jag vet i alla fall vad min husse sagt.

2010-11-04 @ 17:11:20
URL: http://gustavkatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0