Kan du öka??

Ikväll när vi hörde husses bil satte vi oss i hallen som vanligt. Men kom husse in?! Nej då, han ställde sig utanför och tog en stinkpinne. Och husse har jobbat så där länge igen, så jag var jättehussig!
Så katt som man är fick jag helt enkelt tassa ut till husse.
Husse sa att han kände att jag kom innefrån för jag var varm och torr. Så där i gruset la jag mig på rygg som jag normalt för i hallen och jagamde: "GOSA NU!"
Det gjorde husse en liten stund, sedan gick vi in till Måns som satt och väntade, så alla tre kunde gosa.

På tal om vänta, vi har ju vissa kvällsrutiner när husse ska sova som ni vet. Jag väntar i hallen och Måns ligger redan och sover i sängen.
Kan se ut så här:



Igår blev husse nästan lika tårögd som när jag hämtade honom förrut.
För när husse lagt sig gick för ovanligheten Måns upp och la sig vid husses kudde. Det tyckte jag inte om, för jag kom 2 sekunder för sent! Men jag la mig där med, brevid Måns. Så inom en minut hade husse två kurrandes missar vid sin sida. Han sa att han önskade man kunde ta kort med ögonen, för det tyckte husse han ville föreviga!

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

ni är allt två mysmissar! Nosbuff

2010-11-02 @ 06:17:15
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan Ligan o Trillingarna

Ja, det där känns igen.

Ibland får man ögonen fulla med tårar när man tittar på sina älsklingar.

Kram

2010-11-02 @ 07:40:04
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Gunilla och Frasse

Matte önskar också att hon hade en kamera i ögonen för det är inte alltid så lätt att fånga mig på bild. Hon tycker att det är konstigt, eftersom jag rätt ofta ligger och slappar och borde vara svår att MISSa :-)

2010-11-02 @ 11:45:02
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Katten Gustav

Kattspinnande lär ha en läkande inverkan på människor, så er husse mår nog alldeles prima nu då!

2010-11-02 @ 17:55:07
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Mysigt med två kurrisar vid kudden! Matte hälsar att hon förstår precis vad husse menar med att ta kort med ögonen. Så ofta kan man aldrig ta de där bilderna på mysiga eller busiga ögonblick. Kurr och burr.

2010-11-02 @ 19:12:25
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej

först bara måste jag få säga vilka otroligt söta katt bröder ! =)

Jag är från valdemarsvik så tänkte jag går in och kikar på eran sida ;)

Mycket fin sida kanon bilder och rolig text.

Bra berättat och härlig känsla.

Kanon sida .

Min lilla Skrållan vinkar tass oxå.

2010-11-12 @ 22:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0