Kom igen Måns!

Just nu får jag göra allt utearbete själv.

- Patrullera Området själv.
- Kontollera Stora vattnet själv.
- Se till att Sigge håller sig lugn själv.
- Jaga fjäderkotletterna själv.
- Laga husses brummis själv.
- Kontrollera att våran lucka fungerar själv.
- Med mera, med mera.

Varför då kanske ni undrar?

Jo för brorsan Måns har gått och blivit bekväm sista dygnet.
Han har bara varit inne och gosat med husse! Själv går jag ut och tar risken att bli förkyld om nosen i regnet. För här har det regnat som jamarns.
På sin höjd går brorsan ut genom luckan och tittar någon minut, innan han inser att det är skönare inne.
Ok, det ÄR skönare inne. Men jobbet måste utföras i alla fall.
Så idag kom jag på honom med att använda en "favorit i repris" - plats.
Men jag tycker inte det gills! Här var vi mycket innan vi fick gå ut.

Den på matbordet vid fönstret...

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Lite bekvämt, det går ju fortare om ni hjälps åt pch då kan ju båda vara inne och mysa. Nosbuff

2010-11-15 @ 17:04:45
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Det var väldans vilket ansvar som vilar på din päls! Liiite ojuste att smita undan sådär. Men jag vet av egen erfarenhet hur svårt det är att jama ifrån och sätta ner tassen...

2010-11-15 @ 17:39:58
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Gud så snygg du är.

2010-11-16 @ 08:04:42
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0