Ny viloplats

Efter att ha haft det HF(hussefritt) i 19 timmar dök han upp till sist.
Visst är det gott när han är borta ibland, men man saknar att bli gosad med, klappad på och att ge honom nosbuffar.
Så när han kom hem var jag tvungen att buffa ifatt.
Måns var inte hemma just då, så jag fick det extra bra. Låg i sängen och jamade bara lite lätt som kom husse tassandes och lade sig brevid. Krr Krrr......

Efter att jag fått en skinkbit skulle husse iväg en sväng igen! *suck*
Men när han gick ut och låste dörren kom Måns springades över gräsmattan
-"Jag då? Jag då?" jamade han på sitt ynkliga sätt.
Detta slutade med att husse låste upp och gick in igen för lite Månsgos. Nu vet jag att husse försöker vara rättvis vad gäller skinka, så jag såg till att hålla mig nära när Måns skulle få sin bit. För då fick jag en till... tihi

I vilket fall försvann husse en timme och när han kom tillbaka började han röja upp utomhus. Och när det var färdigt fortsatte han inne, och sprang fram och tillbaka. Men när han hade dissat mig för 7e gången där jag låg i sängen och väntade på gos, jamade jag till och krävde mer. Givetvis med lyckat resultat!

Viloplats var det ja.
Sedan vi flyttade in har det stått en sak ivägen för den "nya" platsen. Men nu har husse sett till att saken fått ett nytt hem då den inte passade in här.
Och då var det som gjort för Måns och mig att ligga i.
Tydligen använder man det stället till att elda i vanliga fall, men husse eldar på ett annat ställe som är kattsäkert. Och vi kan inte annat än att jama att det låter klokt.

Här inviger jag den nya platsen. Men sängen och soffan under varmluftsfläkten är fortfarande favoriten. Men här vet man att man bara kan bli attakerad från ett håll, så då kan man slappna av....





Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Mysigt krypin! Skönt att ni skrev att husse inte eldade där. Annars hade vi nog blivit lite ängsliga. Kurr och burr.

2010-11-21 @ 21:38:30
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

fnissar

Tja, man kan ha eldstäder till mycket här i världen. ler

2010-11-22 @ 06:52:05
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Kattson

Har sett er blogg flera gånger, men här på katthemmet har jag så mycket att göra så ibland hinner jag inte skicka kommentarer. Men nu ska jag göra det. Tycker ni ordnat en jättefin sovplats. FÖr att inte tala om vilken jättefin husse ni skaffat. Vi hörs. Nikita på Södertälje Katthem

2010-11-22 @ 08:21:29
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Ni har allt tur, ni...vi har också ett sånt där hål, men där är alltid hett som bara den. Och så är där en lucka för. Er husse har fattat vitsen med hålet, ni är bara att gratulera!

2010-11-22 @ 16:18:47
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Vilket toppenställe! Nosbuff

2010-11-22 @ 17:01:45
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0