Fräs! Flytta på dig!

-"Vad då?"
-"Det är förjamans min tur att tassa här!"
-"Kolla in min STORA svans! Rädd nu?"
-"För dig? HA! Bara för att du tror du bestämmer!"
-"Vem fightas med Sigge då?"
-"Oh, hur smart är det? Undan med dig nu din felvaggade misse!"
-"Jaha, katt angrepp! Jag ska skvallra för husse!"
-"Ja så som du fjäskar och ligger och falskkurrar så blir jag inte förvånad!"
-"Ok jag ska flytta på mig, men i morgon vill jag tassa här som vanligt!"
-"Det får vi se då!"

Hej alla, och ursäkta jamet, men Max är så envis ibland! Tycker inte ni med att det är min tur att tassa lite på tangenterna? Tänkte väl det! För här har det varit Max hit och Max dit på sistone! Som om inte jag räknas med!

Till att börja med vill jag bara tala om att husse tyckte jag luktade konstigt i morse! För när han lyfter upp mig borrar han alltid ner näsan i pälsen och luktar! Ofta luktar jag gräs och det tycker husse mycket om. Men i morse luktade jag sot! Så då undrade givetvis husse vad jag varit, men det talade jag inte om. tihi Men jag vaktade elden i natt om man säger så! ;-)

Lyfta upp ja... det gör husse med mig varje dag! Max den fegisen vågar inte, eller rättare sagt bara ibland! Jag har lärt mig att lägga bakbenen i husses högerhand så man ligger perfekt! Så kan man luta sitt huvud mot husses axel! Nu för tiden biter jag honom inte i näsan, men i morse blev det ett litet bett i kinden. Bara blev så!

Sedan vi fick börja tassa ute har jag varit en duktig misse och hållt mig ifrån Sigge. I alla fall har han inte bitit mig, som han gör med vissa sopor till katter. hehe
Var på en liten kurs hos Säkerhetsmissen framför alla, dvs Sippo! En tredagars som innehöll allt!

Som ni vet var jag ganska nära stora vägen häromdagen, men jag aktar mig för den så husse kan vara lugn!
Annars är jag en ganska soft misse som går mina varv, mycket längre varv än Max men det beror på min fantastiska kondis! Så ibland är jag borta 5-6 timmar i stöten. Man ser mycket roligt då ska ni veta!

Sista veckan har jag gått och lagt mig med husse vid midnatt så han inte ska vara själv! Max är på den tiden av dygnet oftast ute.
Sedan har jag nästan börjat ligga i husses knä med, i alla fall om han sitter i soffan. Då brukar jag lägga mig brevid och använda husses ben som kudde, men att det ska klappas stup i kvarten är jag inte riktigt nöjd med. Man kan väl vara nära utan att det ska klappas så mycket! Men det är något som husse inte lärt sig än, men han är på god väg! :-)

I övrigt har jag inget speciellt att jama, ville bara ta tillfället i akt och tassa av mig lite.
High tass from Måns with love!

Och här kommer några idolbilder på mig! Dvs den snygga! ;-)






Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Vi måste jama att när är två stiliga katter båda två! Kul aqtt du också får jama lite. Det är ju så mysigt att ligga hos husse eller matte men som du jamar, de har svårt att låta bli att klappa. Men det vänjer man ju sig vid ochsen är det bara skönt. Nosbuff

2010-10-05 @ 06:04:55
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Jamarns fina idolbilder! Vilken kondis du måste ha, som är ute på dina långa rundor. Vad många katthemlisar du måtte känna till! Gos med husse låter jättemysigt, men ibland vill man bara vila och då kan det bli lite mycket. Kurr och burr.

2010-10-05 @ 07:56:44
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Puma och Sixten

Matte brukar också borra i näsan i vår päls så ofta hon kan. Men även hon stötte på en oangenäm lukt sist, då hade både Sixten och jag, Puma, varit under en bil och luktade olja. Inte roligt tyckte Matte. Snygga bilder av dig, en riktig svart/vit herre.

2010-10-05 @ 10:15:26
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Katten Gustav

Det där med att andra tror att dom bestämmer är jag väl förtrogen med. Det är minsann inte lätt att ta plats! Skönt för husse att ha åtminstone en katt hos sig på natten. Jättesnygga bilder!

2010-10-05 @ 19:01:12
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Inkan Ligan o Trillingarna

Klart du är snyggast. ler

Men INTE slåss va !!

2010-10-06 @ 21:24:41
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan Ligan o Trillingarna

Klart du är snyggast. ler

Men INTE slåss va !!

2010-10-06 @ 21:24:56
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0