Portad från sitt eget hem. :-(

Ikväll när husse gick ut för att ta en stinkpinne, satt jag på bergknallen utanför.
-"Hej Max" sa husse.
Men jag brydde mig inte, för jag var på min vakt! Jag hade nämligen fångat en smarrig mus! :-)

Men eftersom det är lite svalt ute nu för tiden tänkte jag tassa in och fortsätta måltiden där. Men då ställer sig husse ivägen! Vad 17 nu då! Provade ett par gånger men nix gick inte! Så jag bollade lite med musen ute istället!

Man måste vara på sin vakt så inte Måns kommer och tar den!



Upp i luften med den! Husse tyckte jag skulle platsa i en Mikael Jackson video här. *fnys*


Kolla här! Endast en tass. Jam, vad man äger!



Några minuter senare gick husse in, och lite senare tassade jag efter.
Var ju tvungen att kolla så inte husse var sur! Första gången han inte velat släppa in mig.
Han satt vid datorn och så jag jamade till på honom. Då lyfte han upp mig och gav mig en nosbuff! Då visste jag att han inte var sur på mig. Jag la mig tillrätta i hans knä och där låg jag och kurrade för fullt.

Klappa mer!


Jag nosbuffade givetvis! :-)



Sedan kom Måns inspringandes och jamade, vilket oftast betyder att han vill upp i husses famn. Men det gick inte för där låg jag och kurrade gott! Men då satte sig husse så dumt att jag hoppade ner, så han kunde lyfta upp Måns. Han tyckte det skulle vara rättvist! Hmm..



Måns blev plötsligt distraherad när han såg Max på skärmen, vad 17 gör brorsan där?
Och husse tyckte nu det blev rundgång, ta kort på Måns när han tittar på bloggen medans husse bloggar. Eller tvärt om....


-"Nu är klockan mer än midnatt husse, kom och lägg dig" sa Måns.
Och den väluppfostrade hussen tassade efter...




Kommentarer
Postat av: Inkan Ligan o Trillingarna

Väluppfostrad Husse. :-)

2010-10-12 @ 05:31:51
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Skat-Ann

Varför i hela friden har du namnskylt på dej hemma. Vet inte katterna vad du heter :))))))

2010-10-12 @ 07:20:00
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Christer

hahaha! De glömmer ibland! :-P

2010-10-12 @ 08:15:59
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Katten Sippo

Klart snygg uppvisning med musen. Konstigt att din husse inte lät dig ta med honom in.

2010-10-12 @ 09:50:46
URL: http://www.kattensippo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0