Dygnet som skaparkatten glömde!

I alla fall känns det så om man heter Max och bor med en husse som varit "a mjau in the ass" sista dygnet!

Det började igår, jag och Måns lullade omkring ute och husse tog brummisen och åkte iväg.
När vi hade traskat runt ett tag blev vi hungriga och gick in för att äta och dricka lite vatten.
Då finns det ingen mat framme! Och så länge jag kan missas har det minsann funnits mat på golvet!
Ok drack lite vatten och skulle gå ut igen, då gick inte det!
Luckan hade fastnat på något vänster och fast både jag och Måns nosbuffade och krafsade allt vad vi kunde var vi INSTÄNGDA!
Det var inget annat att göra än att lägga sig och sova, MEN I 8 timmar??
Vi har minsann viktigare saker att göra än att ligga där som ett par spån!
Och när mörkret hade lagt sig kommer husse tassandes. Måns som vid det här laget verkligen ville ut var med i matchen men blev inputtad av husse! Husse förklarade att jag skulle åka iväg en sväng i morgon och var tvungen att vara inne. Därför fanns det ingen mat heller!
Då sura Måns ihop! Vaddå? Max ska iväg och JAG måste vara inne?? Jamars kollektiv bestraffning! Är det tillåtet?
Ska höra med kattombudsmannen i det ärendet!
Husse ropade lite diskret på Måns så han kom in i sovrummet. Då stängde husse dörren, så jag var tvungen att gå fram och tjuvlyssna! Därinne kunde jag höra hur Måns smaskade på torrisar och njöt av livet. Och här ute i hallen stod jag ensam. När de var färdiga öppnade husse dörren utan att säga till så jag fick dörren i huvudet som pricken över i:t! :-(
Husse gick och la sig och eftersom vi var i husarrest kunde vi inte annat än att slagga med!
Detta tyckte husse om då vi båda hoppade upp i sängen och la oss brevid honom!
Men husse är inte en sådan som somnar på stubinen och böka och röra sig ska han hela tiden!
Efter ett par timmar gjorde vi ett gemensamt försök att komma ut igen, det MÅSTE finnas ett sätt att få upp luckan vad än husse säger!
Då tog husse ett fängelse och ställde framför!



Som om det skulle hjälpa, tror han vi är dumma som skällisar eller?? *suck*



Husse som vid det här laget var rätt så mör, fuskade då!
Tog en stor tung svart sak och ställde framför! (En högtalare) Och den orkade vi inte tassa bort!

Nähä, då började vi tracka husse i skift!
Antingen var det jag eller så var det Måns som hoppade upp till husse i sängen och trampade och kurrade!
Får vi inte gå ut får han faktiskt ägna oss lite uppmärksamhet! Måns gjorde sin specialare och bet husse i näsan flera gånger! tihi

Vi gav oss inte och höll husse vaken nästan hela natten! Han kanske fick en timmes sömn!
För han skulle upp tidigt till något som kallas tandläkaren, och det gillar inte husse.
Men tror ni vi bryr oss efter hans behandling?? Nä vars!

Om ni nu tycker att husse var elak igår var det INGENTING mot vad han gjort mot mig idag!

Hux flux kommer han hem igen, går rakt fram till fängelset och ställer den i hallen.
Går fram till mig när jag ligger och sover, lyfter upp mig och puttar in mig i fängelset och stänger dörren!
Det gick så fort att jag inte hann vakna! OJUSTE!!
Och sen.... öppnar han dörren så MÅNS får tassa ut men jag är fast här i!!
(Undrar var Måns har gjort...)
Husse sa att vi skulle åka och fixa benet, ok jag kan erkänna att det gjort ont ett par dagar, men det som inte dödar härdar! Så då började jag protestera det mesta jag kunde!
Jag jamade så husse hjärta sprack i 1000 bitar minst! För SÅ olycklig som jag var då kan man inte förstå om man inte är katt!
Hela vägen jamade jag från djupet av min lilla mage, och husse han pratade och pratade...
Nämnde jag förresten att han vid det här laget stoppat in mig i brummisen. Mao fängelse x 2 !!!

Efter en stund stannade han och stängde av brummisen och då tystnade jag lite.
Men när han tog det lilla fängelset och bar ut mig på en plats jag aldrig varit protesterade jag igen.
Sedan kom vi in i en liten butik och hamnade i ett litet rum, där en farbror kom och pratade snäll med mig.
Och som jag pratade tillbaka! Han skulle inte få sista ordet han inte!!
Hamnade på en bänk och farbrorn tittade på mitt onda ben och bad sedan husse hålla i mig.
Husse höll mig varsamt och jag stirrade honom djupt in i ögonen, "vad gör du med mig?" tänkte jag.
Då sticker farbrorn mig i baken! Fast jag inte en mjau! (Där fick de!)
Farbrorn gjorde sedan det omöjliga! Stoppade mig i fängelse nummer 3 för dagen!
Och skojar med husse och de går ut ur rummet! Och där sitter jag ensam och pratar för mig själv!

Sedan blir minnesbilderna lite svaga...
Men när jag kommer till sans tror jag nog att mitt sår på benet blivigt större! Skulle de inte fixa det??
Sedan hör jag en välbekant röst... husse kommer och ska rädda mig!
Men OJ vad de skulle prata först! Visade sig att husse fick lite instruktioner och information.

Till att börja med var det inte SÅ farligt visst. Någons (vi vet alla vems) bett hade gjort mitt men infekterat, så husse ska nu några dagar se till att såret är öppet så han kan trycka ut mer var och jox.
När han är klar med det ska han badda med ljummet vatten och torka rent!
Sedan ska han visst lura i mig tabletter i 10 dagar så alla baskilusker försvinner. tihi han kan ju prova!
(Husse sa just att jag redan ätit en! Men närdå? Nyssens i skinkan. Jamars också!)
Sedan så farbrorn lite andra saker som när jag fick äta igen och om jag fick vara ute.
Det fick jag bara husse hade koll på mig ett tag, tydligen hade jag knarkat lite så reflexerna var dåliga! :-)


När det bar iväg hemmåt jagade jag det högstaste jag kunde igen, för jag gillar inte att sitta i dubbla fängelser!
Under tiden ringde husse "orginalmatte" så hon fick höra min klagan med. Och hon tyckte att det var mest synd om mig i hela världen! Håller med!
Just när husse lagt på luren och vi nästan var hemma lyckades jag öppna lillfängelset!
Det var ju bara att nosbuffa till den!
Så husse fick sällskap i knät av en pratandes Max, och jag hade en hel del att säga!

När vi kommer hem öppnade husse bara dörren så jag fick hoppa ut själv! Äntligen fri!!!
Första gången på ett dygn som tassarna kände på gräs igen!
Gör inte om det Skaparkatten!!!!!

Husse svansade efter och tyckte redan nu att jag gick bättre, och jag kan inte annat än att hålla med! :-)

Måns tyckte att jag luktade skit sa han när han träffade mig!



Måns och jag tog mig en vilstund på borden innan jag gick ner för att dricka vatten!






Men jaktinstinkterna är kvar! Denna trollslända lät jag vara! ;-)

(Det roliga var att jag inte såg trollsländan förrän jag laddade över korten på datorn)


Roten, jag menar foten till allt ont! Hoppas det ger sig nu!



Sedan jag kom hem har jag inte varit inne mycket, man vet ju aldrig om husse stänger igen!

Till sist ska jag visa hur gosig jag kan vara, höj ljudet så hör ni mitt kurr med!

http://www.youtube.com/watch?v=YdU2nEK4pxk


Nosbuff från en snart icke haltandes Max!


Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Vilket kväll och natt, och vilken dag sen! Taskigt att bli instängda och utan mat sådär, men ibland behövs det visst när man ska till vettisen. Skönt att det inte var så illa med benet. Husse har väl sett till att det blev lite extra gott att äta idag med tanke på matbristen igår? Nosbuff

2010-09-07 @ 20:38:07
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Ackjam, vad jag känner igen det mesta i den beskrivningen! Fast jag brukar få tratt för att inte kunna slicka i såret. Tratt är det värsta som finns. Hoppas att du får massor med mat nu, och att er husse får sova i natt så han blir på gott humör i morgon!

2010-09-07 @ 22:41:27
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Jisses så mysigt det ser ut.

Såååååååååå avis.

Vatten nära nära.

2010-09-11 @ 19:38:11
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0