Området blev större idag.

Som Gustav kommenterade så tycker husse att det är jobbigt att se efter oss. Det är ok när han är hemma, men när han arbetar så kan han inte ha koll på oss, och i morse fick han en sak till att tänka på/oroa sig för.
Varje gång han kommer hem vill han se oss, och om han inte gör det ropar han efter oss.
Och oftast oroar han sig faktiskt helt i onödan, för vi har bra koll på läget tycker vi!
Men man kan skrämma upp husse på olika sätt, som i förrgår kväll...
Ingen av oss är hemma så han börjar att KSSSa för fullt, och väluppfostrad som jag är svarar jag med ett mjau eller två! För sista veckorna pratar jag ganska mycket, och det är husse inte van vid. I alla fall...
Bara för att jag jamar tillbaka utan att husse ser mig så tror han att något har hänt. För jag hade inget bråttom hem så det tog en minut eller så. Och husse trodde ju att jag hade ont bara för jag jamade. Men jag svarade ju artigt bara. Så när han fick se mig, blev han lugn igen! :-)

I morse var det ja...
Innan han åkte och arbetade satte han sig ner vid mig, för jag låg i soffan. Och igår var jag inte så hussig så jag tänkte att jag skulle gosa lite. Givetvis la jag mig det skönaste jag kunde i hans knä, och då muttrade husse äver taskig timeing, vad han nu menar med det. Fnys! Enligt honom satt han så länge som han kunde innan han var tvungen att åka. Som ni förstår blev det ingen längre sittning! :-(

Klick hörde jag och han satte sig i brummisen och rullade uppför backen.
När han kommit nästan fram till stora vägen såg han en katt gå över grusvägen, kul en misse till tänkte han.
Missen försvann under ett släp som stod parkerat och när husse kastade en blick ditåt när han brummade förbi tänkte han.

-"Oj vad lik, inte kan det... hmmm ... stopp!"

Mao stannade han brummisen och backade några meter för att syna missen noggrannare. Och när satt en lycklig Måns som var på upptäcktsfärd! Tja husse! sa Måns. Dra nu, jag har inte tid med dig! Bye Bye
Husse stannade kvar i brummisen och åkte vidare till arbetet.
Detta var kanske 20 meter från stora vägen, så nu måste husse oroa sig för det med. Han hade inte sett någon av oss så långt bort innan.

"Se, hemma igen!"


På tal om Måns kan jag tala om att den svartfoten sov hos husse HELA natten som var! Mao ord fick jag sköta vakten ensam!



Kommentarer
Postat av: Inkan Ligan o Trillingarna

Usch, inte lätt att vara Husse till utekatter inte. :-(

Ligan hälsar att ni ska hålla er nära hemma !!!!!!!!!!!!!1

Annars kommer Bandit och talar om ett och annat för er !

MJAU

2010-09-30 @ 17:11:31
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Katten Gustav

Om det bara är 20 meter till stora vägen blir jag allt litet orolig jag med! Det låter inte så bra. Hoppas Måns håller sig mer på hemmaplan i fortsättningen. Och hoppas att det inte är en riktigt stor väg!

2010-09-30 @ 19:14:31
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Max och Måns

En 70 väg med en hel det trafik tyvärr.

2010-09-30 @ 19:35:10
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Björntass o gänget

Oj då så han gick på upptäcksfärd!! Hoppas han håller sig närmre hemma.

2010-09-30 @ 20:27:26
Postat av: Malin

Nu blir jag orolig! De ska hålla sig nära hemmet och inte ströva iväg sådär inte :( GULP



Kram

2010-09-30 @ 22:55:20
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0