Uppdatering del 2

Nysses när jag kom hem efter en sväng i byn, såg jag Max på gräsmattan och när han såg/hörde bilen blev han rädd och sprang som han aldrig gjort något annat. :-)
Och när jag kom in kom Max och hälsade och benet såg mindre ut.

Men...

Jag såg även ett stort sår på högerbenet som inte varit innan. Så förmodligen har han gjort hål så att var och vätska runnit ut.
Så för att det ska bli bra en gång för alla ska Max i morgon till veterinären för rengörning och eventuellt tömmning av mer var.
Så när husse åker till arbetet snart kommer kattluckan bara stå på "IN" och maten kommer vara borta.
Eftersom han förmodligen kommer bli sövd.
Första gången husse ska få in en katt i en transporter.
Håll nu alla tassar för husse och framför allt Max.
Klockan 10:30 i morgon är det dags.


Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Klokt att åka till vettisen. Vi håller tassarna för att det går bra. Nosbuff

2010-09-06 @ 19:52:21
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Maria

Lycka till! Vi håller tummar, näbbar, tassar, hovar, klövar, fenor o s v. :)

2010-09-06 @ 20:02:43
Postat av: Katten Gustav

Aj, aj, då...stackars Max! Det var verkligen inget vidare. Känner starkt för honom, för sånt där har jag också varit med om några gånger. Fast sövd har jag inte blivit, även om jag blev litet arg en gång när det gjorde ont. Ska absolut hålla tassarna!

2010-09-06 @ 20:21:01
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Maggan47

ska också hålla tassarna för att allt ska gå bra, du har väl försäkring Max, Beata som har klippkort till veterinären undrar, har hur många sjukdomar som helst, säger Sigrid, vi har fått en ny kisse här också, en kompis till Måns och Max från kolonin, hette förut Coffee, numera Alice, hon hälsar till killarna

2010-09-06 @ 22:41:37
Postat av: Malin

Håller tummarna för Max idag och hoppas att allt går bra hos veterinären!



P.s. Maila mig din e-mail igen Christer, jag har tappat bort den... så jag kan skicka bilder!



/Malin

2010-09-07 @ 06:36:52
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Vi ska absolut hålla tassarna idag! Det är nog bra att vettisen får titta på det där, för det verkade envist. Kurr och burr.

2010-09-07 @ 06:58:11
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Puma & Sixten

Även vi håller alla tassar vi kan här. Max är inte den enda som har problem, Puma kommer med ny blesyrer nästan varje dag nu, börjar undra vem som är på honom sådär.

2010-09-07 @ 09:20:35
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0