Vattenkrig! Heja husse!

Igår kväll efter våran kvällspromenad satt jag och Måns i lugna ro och jamade skit framför huset!
Det är då HAN dyker upp! Dvs Sigge! Och på våran mark! Men vi var bara på goshumör och inte på fight humör, så ja sa år Måns -"Fort hämta husse!"
Husse som satt framför tvn och sura för att LHC förlorat i sista sekunden fick plötsligt något annat tänka på.
För in igenom luckan kommer Måns, tvärnitar, tittar ut och börjar morra! Och Måns är inte den som morrar i första taget så husse gick givetvis ut för att kontrollera läget. Då hörde han en katt som lät, för det går inte att beskriva hur missar låter när de är arga på varandra! Men Max för 17 tänkte husse, MEN det var ju inte jag!
Där bland gräset satt/kröp Sigge framåt mot mig, och själv satt jag hur cool som helst eftersom husse var där!
Husse försökte distraheta Sigge med en pinne, men det gick inte.
Då gick han in och fyllde en kanna med vatten för att hälla på Sigge, för den dealen har Sigges husse och våran husse om vi tassar på varandras område! Men tror ni Sigge brydde sig?? Nä nä...
Krig tänkte då husse som laddade stora kanonen, dvs trädgårdsslangen! tihi
Och då kunde inte ens Sigge fokusera på mig mer. haha kunde han ha!
Med svansen mellan benen gick Sigge hemåt och Måns och jag gick in till husse och vilade ett par timmar.

I morse var ingen av oss hemma när husse åkte till jobbet.
Men när han kom hem låg jag på husses kudde i sängen, och då la sig husse brevid och gosade med mig ända tills jag började dregla. :-)
Men någon Måns såg han inte till.
Sedan gick husse ut i skogen en dryg timme och när han kom tillbaka körde vi en "favorit i repris", för jag låg fortfarande i sussade gott!
Denna gång blev inte lika långvarig pga att husse nu inte sett Måns på 15 timmar eller så, mao ville han tassa efter honom. Men just som husse gick mot dörren kom Måns in genom luckan! :-)
Detta firade Måns och husse med nytt gosrekord!
I en hel kvart hade Måns tålamod att ligga och kurra i husses famn!
Brukar vara över på ett par minuter! tihi

På Siggespan! Ni kan ju gissa åt vilket håll Sigge bor!


För övrigt ska jag bara tala om att min tass är nästan bra nu!
Jag är ju så duktig på att äta medicin att svullnaden är nästan borta, jag haltar inte alls och framför allt så jamar jag inte ens lite om husse klappar eller tar på tassen eller benet! Bra va? :-)


Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Skönt att tassen har blivit så bra! Tur att det inte blev något bråk med Sigge. Vatten är ju inte så skoj, men ett ofarligt sätt att skilja katter åt, så vi tycker att era hussar har tänkt ut det riktigt klokt. Hihi, vi kan nästan gissa åt vilket håll Sigges Område finns! Kurr och burr.

2010-09-24 @ 20:05:29
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Det låter som en händelserik kväll. Tur att husse var hemma och kunde avstyra eventuellt slagsmål.

Tassen.

2010-09-24 @ 20:17:27
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Katten Gustav

Vattenkanon...brrrr...den har jag känt på när jag slagits för mitt område ibland. Matte säger också att den är bra, men jag håller INTE med.

Gosrekord låter härligt!

2010-09-24 @ 22:24:10
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Malin

Så skönt att tassen läker fint och bra att husse hade vattenkrig med Sigge, hum, så nu är det han som muckar bråk istället. Ska han ge igen måntro?

Hoppas att den rackarn håller sig borta ett tag nu.

Skällisar gillar ingen av missarna här hemma, de luktar och låter så illa i kattöron!



Svansvift från kolonikatterna!

2010-09-25 @ 08:57:28
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Dui och Deco

Låter som hussarna har en ok överenskommelse, vi kanske kan hoppas på vapenvila snart. Skönt att det snart är bra med tassen! Härligt att ni också gillar att gosa! Nosbuff

2010-09-25 @ 15:22:15
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

KANSKE kan gissa vilket håll. ler

2010-09-25 @ 22:30:30
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0