Angående ljud


Det finns många ljud här i världen.
Tex vårat underbara jam.
Som man till exempel kan använda som jag igår, då jag skällde ut husse.

Jag hörde husse komma hem med brummisen, så jag sprang in.
Men tror ni husse kom in eller? Nej då!
Så jag gick ut igen, och då hörde jag husse prata med grannen. Så då gick jag dig och jamade på husse, så han skulle förstå att jag krävde lite gos.
Men jag gick inte ända fram, för grannen är lite otäck.
Eller rättade sagt alla 2beningar utan husse.

Grannen försökte ropa på mig, men det gick inte.
Så först när husse tagit ett par steg närmare mig, vågade jag mig fram.

Sedan finns det ljud som Måns och jag reagerar kraftfullt på.
Tex förra veckan då vi hörde ett barnskrik på tvn.
Vi trodde det kom utifrån och gick till skjutdörren och morrade.

Eller som i höstas. Då någon av skällisarnas (eller skällisens) mattar ropade.
Då gick Måns in och morrade för fullt! Det var inget ljud han tyckte om.

Och husse undrar givetvis vad vi har emot kvinnfolk och barn.
Men det ska han inte bry sig om. :-)

-"Så här på kvällen är det tyst här ute!"

Kommentarer
Postat av: Kattson

Visst är det fantastiskt att kunna njuta av tystnaden. Det syns förresten på lystern i din päls att du gillar när det är tyst. Jättefin bild på dig.

2011-04-03 @ 23:05:04
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0