Elva månader


Idag är det 11 månader sedan vi flyttade in hos husse.
Vi gjorde ingen större sak av det, för att ladda till stora 1 års kalaset.

Men det har hänt lite under dagen i alla fall.

Husse vaknade tidigt och åkte efter en stund till jobbet för att fixa lite.
När han kom hem efter tre timmar var han inte själv.

Han hade nämligen hämtat upp Måns stödhemsmatte på vägen.
Det var jättelänge sedan hon såg sin pälskling.

Själv låg jag i soffan och sov, så när jag var nyvaken passade hon på och klappade mig.
Gick bra någon minut, men när jag vaknat till höll jag mig på betryggande avstånd.

Huvudkatten själv var ute på patrull, men efter någon timme dök han upp och visade upp sig.
Det var mest för Måns skull hon dykt upp, så hon blev glad att se honom.
Man vet aldrig vad schemat säger för dagen,
patrullerna kan vara långa och passa tider är inget som vi är duktiga på!

När husse skjutsat hem henne kom han hem till en hall fylld av fjädrar.
Givetvis var det "Tigern" som hämtat in den. Det gissar husse på i alla fall.

Husse var nu trött som attan, och gick och la sig på sängen för att vila.
Klockan var inte mera än halv sex, men det gjorde inget.

Jag hoppade upp och la mig brevid och efter 10 minuter kom Måns och gjorde detsamma.
I tre timmar låg vi där och halvsov alla tre. :-) Var mysigt.

Husse kommer nog snart att lägga sig på riktigt, för han har en lång dag i morgon.

Frågan är vad vi ska göra... Husse sällskap, eller ut på patrull?

*Funderar*


Kommentarer
Postat av: Maurice & Kajsa

Grattis till 11-månadersjubileet! Förstår att husse laddar ordentligt inför nästa månads jubileum! Och bjuder inte han på tårta, så får ni ju fixa godsakerna själva - fjäderkotlettårta!



Vad kul att Måns fick besök - och att han kom hem "i tid".



nosgos, buff, gottisar å sånt

M&K

2011-04-29 @ 21:43:53
URL: http://lillieslya.blogspot.com/
Postat av: Lina

Tack för idag! <3 Och Max, försök inte.. Jag såg att du njöt när jag kliade dig under hakan. ;) Och tacka Måns för att han var tillräckligt väluppfostrad och väntade med fjäderkotletten tills jag åkt. Måns har en speciell plats i mitt hjärta, men jag gillar dej också Max! Mycket! :)

2011-04-29 @ 23:28:53
Postat av: Kjelle Bus

Grattis till 11-månaders jubileet !

Förstår att ni sparar krutet till 1-års jubileet :)

Kuligt att Måns orginalmatte varit på besök och att Måns kom hem innan hon hann åka :)

2011-04-30 @ 08:52:50
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Kattson

Snällt att ni tog tass om Måns stödhemsmatte. Hon måste vara jätteglad över att se hur bra ni båda fått det. Sen ingår det ju i vårt uppdrag att ständig ställas inför svåra val och välja rätt. Kanske kunde ni dela på er så den ena sover hos husse medan den andra patrullerar och vice versa?

2011-04-30 @ 09:55:08
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Jamarns så kul det blir när ni firar ett år. Själv firar Tindra sex månader hos oss.

Tass.

2011-04-30 @ 15:35:31
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Inkan o Ligan

Ha en underbar Valborg !

Tazz&Kram

2011-04-30 @ 15:41:41
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0