Promenad i skogen (Del 1/2)


Först en uppdatering om min tass.
Jag går utan problem, och springer och klättrar i träd.
Men ibland sitter jag såhär, men inte varje gång. Vilket gör husse konfunderad!


Promenad i skogen ja!
Husse brukar gå ett varv i skogen med blixtsaken, för han har bestämt sig för att lyckas fota en älg. Vilken tydligen är ett jamars stort djur. Men de är räddare för blixtsaken än vad vi är.
Så han har bara sett bakbenen ett par gånger.

Idag bestämde vi oss för att följa med.
För SÅ långt in i skogen som vi varit idag har vi aldrig varit.
Det är läskigt, men nu hade vi ju husse med oss, och vi höll oss nära honom hela tiden.

-"Vänta husse!! Vi vill med!!"

Måns tyckte vi var lite slöa då och då. Så han satt uttråkad och väntade.

Ibland gömde han sig bland blåbärsbuskarna. Likt en tiger spanade han på oss. :-)

Men han ville ju inte verka vara en fegis. Så ibland bröstade han upp sig med. tihi

Vi gick i något som husse kallade för elgata. På båda sidorna om den är det skog.
När vi hade gått ett bra tag tog den slut.
Och vi kom fram till ett platt område som husse kallade för åker.

Titta vad långt jag kan se!

Nu var vi om vi ska vara ärliga lite spaka.
För nu var det långt hem! Tänk fall husse skulle springa ifrån oss?
Husse sa att vi var ca 6-700 meter hemifrån. Och det är LÅNGT när man är i den farliga skogen.

Tänk på alla andra djur som finns där inne! *ryser*

Plötsligt såg jag en skylt som fick hjärtat att stanna! Skulle husse ha ihjäl oss???


To be continued...


Kommentarer
Postat av: Alice

Oj vad långt hemifrån ni var! Jättefina kort, speciellt det när Måns bröstar upp sig! nosrodnad

Min kompis Wilma sitter ofta så där med tassen och jag har för mig att Gustav jamat om att han också gör det iband.

Vi vänta med spänning på fortsättningen, den där skylten såg läskig ut.

nosbuffar

2011-04-08 @ 22:04:11
Postat av: Katten Gustav

Ja, just det, så där sitter jag ofta! Det har jag alltid gjort, åtminstone sedan jag kom hit för över åtta år sedan.

Jag brukar inte gilla när mina människor ger sig iväg utanför Mitt Område. Ni var tuffa som följde med, måste jag jama!

2011-04-08 @ 22:20:11
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Nea theCat

Kan vara skönt att lyfta på tassen i bland ju.



Antar att husse klämt och känt om du är öm i någon led. Kan ju hända att du kanske råkat landa på något dumt så tassen ömmar lite utan att det syns något sår.



Alla vet ju att tvåbeningar inte är mycket att hänga i granen om något skulle hända så det är ju tur ni följde med som livvakter.



Ni bor så jättefint med skog, ängar och vatten.

Nosgos

2011-04-08 @ 23:15:22
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Nyfiken på fortsättningen, av rysaren mjau

Spännande

Jamar som Neathe cat att ni bor verkligen fint med skog, ängar och vatten omkring er.



Tass tass

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

2011-04-08 @ 23:32:55
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Katten Sippo

Vilken utflykt ni är på. Förstår att ni är lite nervösa när ni är så långt hemifrån. Vi väntar med spänning på fortsättningen.

2011-04-09 @ 06:03:52
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Oj så långt bort, tror husse var glad att ni följde med.Superfina bilder på er, husse är superduktig på att ta kort. Rör sig inte älgar mest i gryning och skymning??Matte säger att de är jättestora hon har sett ett par stycken.Hoppas att husse får syn på en snart Nosbuff

2011-04-09 @ 09:18:27
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: ✫Annmi

Mjuuuuuuuuuuuuuunderbar berättelse & såå fakattiska foto som alltid...

Säkert att er HussePusse inte är Proffsfotograf??

En liten Kattarapsi ;)



/Jam & Kram!!!

2011-04-09 @ 16:27:37
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0