Nyfiken husse...


Husse observerar en massa småsaker här i skogen och blir nyfiken.

1. Igår kom jag hem och mötte husse efter jobbet. Vi gosade ostört länge innan Måns hittade in.
Vad gjorde då Måns? Han är ärligt jamat mer en sommarpatrullerare. Jag vet, men inte husse. :-)

2. Vi båda gick ut igen och efter en timme kom Måns in med en svans som skulle få vilken ekorre som helst avundsjuk! Vad hade hänt? Var räven där? Inte ofta som Måns burrar upp svansen.

3. När husse vaknade idag låg jag på kudden och husse brevid.
Husse undrar hur jag gjorde det.
Men han mös gott och klagade inte, där jag låg nos mot näsa med ena tassen mot husses bröst.

4. För en vecka sedan såg husse ett litet sår på mig. Såg ut som en prick och så saknades det päls stort som en enkrona nästan. Husse gick iväg och gjorde iordning en tops med sprit. Gick tillbaka till mig och har fortfarande inte hittat såret igen. haha Husse undrar om det var snabbläkning eller om jag fluffade till pälsen så den försvann.

5. Igår kväll hade vi en brottningsmatch i hallen. Husse önskar att vi kunde brottas så med Sigge.
Med andra ord, utan att ta i. Utan vassa tänder och klor.

Här mäter vi vem som här längst ben.

Måns tog en drickapaus och jag väntade ivrigt.

Nu kommer sista frågan. Om man tittar på denna bilden ser man då något ovanligt?

Vi zoomar in på Måns...

Ser ni att han har svart tandkött!
Detta upptäckte husse och jag för bara någon vecka sedan.
Precis som nosen är halva rosa och halva svart.

Är detta vanligt bland oss missar? Har ni också tvåfärgat tandkött?

Många frågor blev det idag, men det är så det är att vara vän med oss katter.
För information är något vi är restriktiva med! Hussar och mattar kan gott leva i ovisshet.

Ps. Leksaken lever än! Ds


Kommentarer
Postat av: *Annmi

Underbart tassat inlägg med ljuvliga foton som alltid ♥



/Jam Kram & NosePûssar från oss!!

2011-02-22 @ 13:32:01
URL: http://www.annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Katten Gustav

Jag har också färgat tandkött, fast mitt är mörkbrunt och inte svart. Min tårvätska är också mörkbrun. Så det är inget konstigt med svart tandkött. Jag trodde det ovanliga var hans ögonfärg, ser ut som Hulkögon.

2011-02-22 @ 16:31:45
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Imma

Matte säger att både Conny och jag har tvåfärgat tandkött. Jag är blåsköldpadd och har flera olika färger både på trampdynorna och i munnen m.m. och Conny är blå och vit, så också hans trampdynor m.m. är flerfärgade...



Tass från Imma, abbemissa.

2011-02-22 @ 16:38:07
URL: http://klosterkatterna.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Vi har också olika färger i munnen. Riktigt mys med husse måste vi jama, det är så skönt!Skumt med såret men bra att det försvann! Nosbuff

2011-02-22 @ 17:35:11
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Sixten & Puma

Här är det bara Sixten som precis som Måns även har svart tandkött på ena sidan. Puma är helt rosa både i mun och på tassar faktiskt.

2011-02-22 @ 18:34:21
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Kattson

Det är nog inte så ovanligt med tvåfärgat tandkött. Ganska snyggt också. Bra att ni inte ger för mycket information till husse. Tvåbeningar behöver träna sina små hjärnor allt vad de kan, så de kan gott fundera på ett och annat.

2011-02-22 @ 19:46:19
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

Bezzie har en stor svart fläck i övre gommen, som syns när hon gäspar. Men hon har helt svarta trampdynor runt om


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0