Vad är det som händer?

Vilket dygn vi har haft!
Den ena saken konstigare än den andra har skett på löpande band.

Till att börja med igår kväll. Husse är på jobbet och då börjar det låta som attan hos Sigge.
Någon konstig maskin och 2beningar som vi inte känner igen går däruppe.
Men när marken under våra ömtåliga tassar börjar vibrera sprang vi in. Men det var knappt det hjälpte, för golvet vibrerade lite med.

När vi tittade ut genom fönstret hade marken förändrats. I alla fall färgmässigt.
Titta här:

Och det närmade sig vårat hus med.

Vi vet ju hur dags husse brukar komma hem när han jobbar. Och denna kväll då både mark och hus skakade och vi ville att han skulle rädda oss. Tror ni han kommer hem som vanligt?? NEJ DÅ! *mutter*

Jag låg i värmen i soffan. Kom hem NU, tänkte jag.

Måns låg i sängen och tänkte på... nä inte husse.
Ni ser väl på blicken att han inte släppt Samantha! tihi

Husse kom inte hem förrän... hör och jama... halv 3!
Det är hur många timmar som helst senare än vanligt.

Då hände nästa konstiga sak.
Ok att vi brukar gosa i hallen, men inatt ville han liksom inte släppa mig!
Han skulle promt klämma och känna på hela mig. Efter många minuter slet jag mig och undrade vad som hade flugit i honom?!

Då visade det sig att Sigges husse hade pratat med husse.
Och Sigge hade en stor varig böld på halsen och nya ärr på öronen.
Och då var jag huvudmisstänkt nummer 1! Jag som är så snäll!
Husses "gos" var tydligen en närmare kontroll efter ärr och sår.
Men jag har lärt mig läxan och klarat mig galant! *host*  OM det hade varit jag vill säga!

Idag på morgonen vibrerade marken igen. Men vi var ute en sväng.

Måns kom ut för att hjälpa till och leta mususlingar.

-"Går det bra?"

"Kan du gå in nu?! Vi har ett jobb att sköta!"

Kommentarer
Postat av: Kattson

Men vad är det för konstiga saker som händer hos er? Mycket märkligt att Sigges husse kastar misstankarna mot dig när Sigge fått skador. Sa du inte att den där ruskiga maskinen var hos Sigge först? Klart att Sigge har sprungit ivägen för den. Tycker faktiskt du ska fundera över om du inte ska stämma Sigges husse för förtal!

2011-02-01 @ 16:59:59
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Så typiskt att bli misstänkt direkt! Klart det inte var du, för då hade ju NÅGOT synts på dig med. Såvida inte Sigge är utan både tänder och klor?

Sedan återstår två olösta mysterier. Vad är det som vibrerar? Varför kom husse hem först halv tre? Frågor, frågor....

2011-02-01 @ 17:22:26
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Maurice & Kajsa

Oj!! Hos er händer det visst spännande saker hela tiden! Skador, maskiner och mususlingar.

På vårt berg är det för det mesta lugnt och stilla. I alla fall här inne (det är mest lillie som lever rövare och spelar hög musik så morrhåren krullar sig) Jag (M) och Kajsa är lugna och stillsamma katter som aldrig ställer till något. Uj, Måste gå - lillie håller visst på att kvävas... konstigt... Min nos växer visst...

2011-02-01 @ 17:22:32
URL: http://lillieslya.blogspot.com/
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Men Max och Måns då, vad är det som händer hos er??

vibrerar marken?

Det gör den inte hos oss, låter mer än märkligt.nu får n i försöka klura ut vad det är för ngt.



Tass tass

Mimmi, Chicko, Tarzan Sessan

2011-02-01 @ 18:02:45
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Frasse

Vibrationer och färgförändringar, det låter ju rena science fiction. Kanske det var rymdkatter som hälsade på? Mjauvisst, de kan ju ha kattnappat husse och därför kom han hem så sent!

Tycker ni ska ta er ett ordentligt jam med Sigge så att han kan jama om för sina människor att du är oskyldig som en liten kattunge.

Lycka till med mususlingsjakten!

Matte och jag skickar många kramar, tassklappar och tack för stöttande jam. Vi är så glada att vi lärt känna er!

2011-02-01 @ 18:23:53
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Katten Sippo

Men vad var det som hände då? Nu är vi jättenyfikna. Det låter lite otäckt med vibrerande mark.

2011-02-01 @ 18:29:59
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Vi undrar också vad det är som händer? Trodde ni hade missat Sigge ett tag, han har kanske hittat någon annan att bråka med? Nosbuff

2011-02-01 @ 18:45:06
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

Jag undrar med vad det är som händer hos er ??!!

Vibrerande mark som ändrar färg ??!!

Typiskt 2-benta att alltid skylla på oss när det hänt nåt :(

2011-02-01 @ 22:10:32
URL: http://kjellebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0