Den stora jakten på den...

... lilla musen!

Klockan var 8 i går kväll.
Husse ligger och tittar på Grevinnan och betjänten och jag ligger i klätterträt. Måns hade vid detta laget varit ute någon dryg timme när han kommer in genom luckan och fortsätter rakt ut i hallen.
Vare sig husse eller jag lade någon större notis vid Månspojken förrän det efter 10 minuter börjar låta konstigt i hallen.
Husse gick ut och jag tassade efter, vad var det bror styrde med?

Jå då, nöjd låg han i hallen med sin lilla mus.
Husse suckade djupt för att den lilla musen inte var död,
utan bara användes som leksak för stunden.


Plötsligt sprang den iväg med Måns efter, upp ovanpå våran vilplats!


"Äsh, vad nära! Komsi, komsi!"


Just i mitten satte sig musen.


Så Måns provade från andra hållet.


Till sist visade det sig att första hållet var bäst, och musen hoppade för livet ner till golvet.


Den fulingen sprang in i vardagsrummet, och brorsan var hack i häl.


"Men, göm dig inte bakom veden!"


Måns jagade fram den.


Mususlingen sprang förbi mig, och när Måns såg det började han morra på mig! Suckjam, jag kan väl inte rå för det? Jag bara låg ju här och tittade på...


Till sist fokuserade Måns på musen igen och sprang förbi mig.



To be continued....

Hur ska det sluta?
Ska husse lägga sig i, och kasta ut den?
Eller ska jag ta tag i det?
Eller tappar Måns bort den?

Kommentarer
Postat av: Kattson

Men hur ska man nu kunna sova i natt? Du måste GENAST tassa ner svar på ALLA de frågor du skrivit.

2011-01-01 @ 16:07:01
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Vilket drama!! Husse var snabb med blixtmojängen måste vi jama, blir spännande med fortsättningen. Nosbuff

2011-01-01 @ 16:34:45
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Alice

Oj, en riktig mususling att jaga! avundsjuk Matte - kan inte vi få en sån? Snälla?

Men vilken rysare, hur skall det här sluta? biter på klorna Injamar med Kattson, du måste genast jama om hur det gick!

nosbuffar

2011-01-01 @ 16:36:54
Postat av: Katten Sippo

Oj vilken spännande jakt! Vi sitter och biter på klorna av spänning. Husse sitter förstås och suckar om hur synd han tycker om musen. Människor alltså...

2011-01-01 @ 17:46:39
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Vilken olidlig spänning! Nu väntar vi med största iver på fortsättningen. Vad hittar musen på? Fast matte instämmer med Sippos husse, och ömkar sig lite över musen. Tänk att vara instängd med sådana jägare... Kurr och burr.

2011-01-02 @ 09:44:57
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

wow va spännande

2011-01-04 @ 15:43:43
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0