Du hade gjort vad sa du?!

Idag vid lunch åkte husse iväg med brummisen.
Efter 4-5 timmar kommer han hem igen med en hälsning.

-"Max... Måns! Jag ska hälsa från ett par gamla vänner till er. Jag har nämligen varit hos er orginalmatte och fikat. Och era gamla vänner hälsade och vinkade med tassen!"

-"Vad...*snyft*... och vi fick inte följa med?"

-"Men Max, vad tycker du egentligen om att åka brummis? Sist grät du ju som en liten kattunge i buren."

-"Gjorde jag inte alls det! Bara påtalade att det finns en viss hastighetsbegränsning man måste hålla sig till!"

-"Ja,ja  de hälsade i alla fall" sa husse och lullade iväg.

Han kunde väl ha frågat först! *mutter*
_________________________________________________________________________________

En annan sak som retar mig är när husse kommer fram och klappar mig 2-3 gånger på huvudet, och sedan går iväg! Får man göra så? Ungefär som att visa dentisar men inte ge några.

Och ibland när jag ligger i sängen och han går förbi i hallen, då SER han att jag tittar upp och ber honom komma dit. Nähä... då lullar han till datorn, så jag måste gå till honom och jama så jag kan hoppa upp i knät.

I övrigt har dagen varit lugn. Vi patrullerade på förmiddagen och nu laddar vi i soffan för nattens patrullering.
Vi brukar gå ut, just när husse lagt sig.

Ett par bilder från kvällens gos.


Jaha, var det redan klart?


Kommentarer
Postat av: Katten Sippo

Synd att du inte fick följa med, men å andra sidan är det inget kul att åka brummis. Det där med att klappa lite på huvudet och sedan gå iväg är något som även min husse kör med.

2011-01-22 @ 19:26:51
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Klappa på huvudet varianten förekommer här också. Ska det mysas så ska det göra det rejält! Lite taskigt att ni inte fick följa med, vet man att manska till något bra kan man ju stå ut med brummisen en lien stund.Nosbuff

2011-01-22 @ 19:34:45
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Alice

Det där med klapp på huvudet känner man igen... Undrar om alla tvåbeningar gör så? Fast jamar jag till på skarpen så brukar faktiskt matte alltid stanna och gosa ordentligt. Synd att inte husse frågade innan, men att åka brummis är riktigt otäckt tycker jag.

nosbuffar

2011-01-22 @ 20:03:37
Postat av: Kjelle Bus

En till som känner till det där med 1-2 klappar på huvudet av husse. Men jag brukar ta fatt i hans ben o det brukar få han att klappa lite til :)

2011-01-23 @ 00:38:51
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Kattson

I och för sig var det naturligtvis fel av husse att åka iväg utan att fråga om ni ville åka med, men kanske hade ni ändå avstått? Däremot hade ni ju fått tillfälle att säga till husse att han skulle hämta hem originalmatte så ni fick hälsa på henne hemma hos er.

2011-01-23 @ 11:27:14
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Hm........ sådär lite får man inte hålla på.

nopp !!

2011-01-25 @ 22:53:32
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0