Hämnden är ljuv :-)

Oj, blev sen bloggning idag, men vi har legat i sängen med tassarna på magen och skrattat hela eftermiddagen åt husse.

Det var ju som så att husse var borta hela dagen igår, fast han bara för en dryg vecka sedan lovade motsatsen. Detta kontrade jag med att inte vara hemma när han kom hem (23:00). Måns den svartfoten kom hemspringades när han såg husse gå mot huset. De fick gosa ostört i hallen säkert en kvart, innan Måns gav upp.
Eftersom temperaturen just nu är runt behagliga nollan, patrullerar vi som om det vore sommar.
Och igår kväll var inget undantag, för husse gick här och tittade i fönstrena men jag hade ju viktigare saker för mig. Men när jag såg att han gav upp och började släcka ner huset gick jag hem (01:00).
Detta gjorde jag givetvis bara för att bråka med husse, för när han gick och la sig hoppade jag upp och gosade för fullt så han inte kunde somna.

När väl husse somnat sa jag åt Måns att husse gott kan leta/vänta på oss lite. Men Måns sa att han ville gosa och inte vara elak vid husse. Men jag fick honom att busa lite i morse.

Klockan 07:30, tog nämligen Måns och började flytta på våran vattenfontän. Och plast mot stenplattor låter inte så roligt, så husse vaknade givetvis. Sakta men säkert flyttade Måns på den och efter 5 minuter kom husse upp ur sängen. Han vär nämligen orolig att Måns skulle hälla ut en massa vatten på golvet.
Men proffsigare än så är vi.

Vatten innan Måns började.


Och vattnet när Måns var klar.


Sedan är det så att vi har upptäckt att man kan vara elak mot husse genom att bara vara helt oemotståndliga!
Jag och Måns bara låg där i sängen och myste.



Och eftersom husse inte skulle börja jobba förrän 14:00 tyckte han att han kunde göra oss sällskap. Så han tryckte ner sig brevid oss och om han hade varit katt hade han spunnit som attan.
Måns låg på hans ben och jag låg vid hans huvud. "Spinn, Spinn"...

Det var bara det att husse toksomnade.
Nästa gång han tittade till på klockan var hon 13:42!
Gissa om han fick bråttom!! hahaha....

Och Måns och jag skrattade i kapp när han klädde på sig och muttrade över all snö som kom medans han sov.



Kommentarer
Postat av: Katten Sippo

Hah! Det är minsann inte bara här som vattenskålar och fontäner flyttas runt. Visst är det en bra metod för att få lite uppmärksamhet?

2011-01-07 @ 05:06:07
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Kattson

Det var ju väldigt bra jobbat av Måns, för man ser ju att vattnet står mycket bättre till efter flytten. Verkar både säkrare och ser faktiskt godare ut också. Tur att husse inte har så långt till jobbet. Har ni straffat honom tillräckligt för smitningen nu, eller har han fler överraskningar att vänta?

2011-01-07 @ 08:07:51
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Alice

Här flyttas också vattenskålen titt som tätt, och jag badar även mina råttor i den ofta. Matte förstår inte alls varför hon så ofta hittar blöta råttor i skålen, men å andra sidan är det mycket som vi gör som matte inte förstår.... fniss

Vilka gostassar på bilden!

nosbuffar

2011-01-07 @ 08:53:03
Postat av: Dui och Deco

Tycker ni har en bra metod för att straffa husse för han kan ju inte bli sur när ni vill gosa. Nosbuff

2011-01-07 @ 11:07:34
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Förstår att Måns flyttade skålen, den nya placeringen är mycket snyggare. Måns är en estet! Fast jag undrar vad det är för en liten rymdgubbe som står vakt där bredvid?

2011-01-07 @ 18:19:31
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Åh vad duktiga ni var och väckte Husse sådär tidigt med trevligt oljud. :-)

2011-01-07 @ 22:21:05
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0