Måns filosoferar

Hej, det är Måns här.

Igår låg jag länge i husses säng och tänkte.

-"Husse, ska du inte sova snart? Vill nosbuffas!"
-"Men lille vän, klockan är bara 5, det är inte dags att sova än."

Så där fick man ligga själv och tänka över sitt liv medans mörkret föll utanför.

Jag tänkte mycket på den där Skaparkatten, undar hur han ser ut?
Har han lång eller kort päls?

Och vilken färg har han på pälsen? Förmodligen alla färger som finns i hela världen!
Undra om han nosbuffar när man kommer till honom?
Måste man buga?

Men givetvis måste det finnas MASSOR med mususlingar där! Som smakar som räkor eller vitfisk. *slurp*
Hoppas att mina gamla kolonimissar som är änglakatter möter mig när jag kommer dit!
OJ, vad vi skulle spinna då! :-)

Det finns nog inget vitt där! Bara gott gräs att tugga på. Och varmt hoppas jag det är.
Och inga stickisar, eller sjukdomar.
Inga 2beningar som är elaka.

Sedan var det jättekonstigt!
För tanken slog mig att han inte fanns alls
Han kanske bara är påhittad! :-(

Men då öppnade jag mina ögon och tittade ut genom husses lilla sovrumsfönster.
Det var fullmåne och den lös jättestarkt.

Först blev jag bländad men efter ett tag lyckades jag titta nogrannare.
Och gissa om jag fick svar på tal direkt!

På månen kunde man se en jättetass!

Men det fantastiska var att i tassen fanns en misse!

Denna måne ska jag tänka på varje gång jag tvivlar på dig Skaparkatten!

Inget personligt Skaparkatten, men jag hoppas det dröjer LÄNGE innan vi ses.
Tycker så bra om Max och min husse.

Nosbuff


Kommentarer
Postat av: Katten Sippo

Det var riktigt djupa tankar. Jag tror också att Skaparkatten finns i alla former och färger. Det beror nog lite på vem det är han ska ta emot.



Jag är rätt säker på att han nosbuffar den kissen som precis kommit dit, så den inte ska känna sig ledsen och ensam, utan förstå att här är allt frid och fröjd. Så tror jag...



2011-01-20 @ 17:04:45
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Katten Gustav

Så fint nertassat! Ska titta extra på månen nästa gång man kan se den...Jag hoppas också det dröjer innan både du och jag kommer dit, har så mycket ogjort här nere ännu. Men när det är klart, tror jag det kommer kännas skönt att få lämna över allt och vila ut där uppe.

2011-01-20 @ 18:58:52
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Vad du har funderat, lät klokt. Det kommer att kännas bra när vi möter Skaparkatten och varandra! Men vi hoppas som du-att det är lång tid tills dess. Nosbuff

2011-01-20 @ 19:09:06
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Alice

Jag tror precis som Sippo att skaparkatten ändrar skepnad beroende på vem det är som kommer. Sen är jag helt säker på att han välkomnar alla med både nosbuffar och tasskramar och jamar lugnande till de som är rädda. Sen visar han en runt och efter det får man möta alla andra katter som har väntat på oss. Kanske blir det tom en välkomstfest med kanderade mösslingar och annat mums?

nosbuffar

2011-01-20 @ 20:28:59
Postat av: Kjelle Bus

Visst är det mysigt att ligga i sängen o mysa :)

Men det var värst vad du funderat o funderat på det här med livet.

Jag är ju inte så gammal än så jag funderar mest på nästa måltid o på vilken leksak jag ska dra upp ur min gömma :)

Undrar om det finns en massa leksaker också där hos Skaparkatten ??!!

Kul att ni hittade in till mitt krypin :)

Hälsningar Kjelle Bus

2011-01-20 @ 20:38:54
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Kattson

Tänk att du också har sett Skaparkatten. Nog finns han eller hon. Jag tror den ser ut precis så som man själv önskar. Svart, grå, vit, brun, tigrerad, enfärgad, korthårig, långhårig - ja, precis så som man önskar att den ser ut. Och man måste varken buga eller nosbuffa om man inte vill, fast om man vill får man. Och ALLA är snälla där och maten smakar jättebra. Så är det där uppe.

2011-01-20 @ 21:22:07
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Vilka kloka funderingar. Nu måste vi titta extra noga på månen nästa gång vi ser den. Säkert har man det så bra som ni alla skriver hos Skaparkatten, men vi hoppas att det dröjer innan vi alla reser dit. Kurr och burr.

2011-01-21 @ 06:51:39
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Maggan47

vilka kloka funderingar, men så är du Östgötkolonikatt också, och dom är väldigt kloka säger matte, Skaparkatten välkomnar alla med nosgos, och buffar, och alla kattänglar finns där, vet jag, Saga och Alice leker ibland på övervåningen, matte hör dom, trodde först det var jag, Sigrid, men så såg hon att vi alla 3 sov nere, men jag vakna, kände igen mina kompisars lekar, så jag rusa upp för trappen, och så hörde matte oss rumstera om länge,

nospuss till er snyggisar från Sigrid född i Sturkökolonin



2011-01-21 @ 19:39:20
Postat av: Inkan o Ligan

KLart man kan mysa klockan 5 i sängen.

Gör vår Matte jämt om hon är hemma då.

Tazz och Kram

2011-01-21 @ 21:47:24
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Malin

Vi tror på Skaparkatten och det ger oss tröst när det inte känns riktigt bra för oss. Många gånger tror jag att missarna längtade efter Skaparkatten, när det var som allra värst, men nu finns räddningen där inom synhåll, då är det bara att stå ut :) vi kommer alla att få komma in till slut, ibland tar det bara lite tid.



Många svansvift och spinn från hon den där på Nygatan :)

2011-01-22 @ 14:29:21
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0