Rekordbyte med komplikationer


Hej, Måns här. (den äkta)

Ni som är ute i naturen har kanske hört ett jamars irriterande ljud ibland.
Det finns en fjäderkotlettsort som alltid håller på och förstör våra träd.

I tid och otid kan man höra hackandet från dem.
Givetvis pratar vi om Hackspetten...

Igår tyckte jag i alla fall att nu jamars får det vara nog!
Smög mig på honom och likt den Tiger jag är tog jag honom.

Denna rekordfångst skulle jag visa upp för husse så han skulle ge mig extra dentisar.
Men när jag tassade mot dörren, stängde husse den.
-"Vad jam!" tänkte jag och tassade snabbt mot luckan.

Vad tror ni husse gjorde då?!
Jo han tog sin stora tass och höll för luckan så jag inte kunde komma in!!!

Gissa om jag morrade ilsket på honom!

Jag tassade med Hacke till det långa gräset, men Hacke var inte nöjd utan flaxade för fullt.

Kanske bättre på det korta gräset tänkte jag...

Max som hade hört oss kom tassandes i full fast.
Om han tänkt ta min Hacke, ska han få smaka på tassen!

Men med både husse och Max som åskådare blev jag distraherad!
Och plötsligt så flög Hacke iväg.

Detta gick fort så husse hann inte med med blixtsaken.
Besviken tittade jag efter Hacke.

Vi vet inte om Hacke klarade sig, men borta är han i alla fall...

Men det som gjorde mig mest irriterad var att husse inte släppte in mig.
Väl inne hade inte Hacke kunnat smita! *mutter*

Så några timmare senare hämnades jag...

Husse hade somnat i sängen för en liten lur.
Då väckte jag honom med att jag jamade för fullt.

Husse ropade och det första han såg var en fjäderkotlett (modell mindre) som flög iväg från golvet under sängen ut i hallen. Givetvis var jag efter honom.
Men denna fjäderkotlett klarade sig inte. tihi

Slutligen kan jag jama att husse börjar bli trött på min jakt.
För snabeldraken måste fram var och varannan dag för att plocka fjädrar.

Men det är inte mitt problem...



Kommentarer
Postat av: Kattfamiljen

Vilken duktig jägare du är Måns :-)

Förstår dock att husse inte vill ha massa fjädrar i huset ;-)

2011-07-01 @ 16:44:08
URL: http://kattfamiljen.se/
Postat av: Katten Gustav

Man skulle kunna jama att jag har det väldigt beviljat i år, för fågelbordet fortsätter fyllas på med talgbollar, fem stycken varje dag! Vi har flera hackspettar där plus ekorrar och en massa andra. Om ni vore här skulle där nog bli tomt på nolltid! Själv är jag inte så jätteintresserad. Dessutom har matte satt nät som förhindrar attacker. Förresten hälsar matte att er blogg är bästa botemedlet mot kattlucka. Undrar just vad hon menar?

2011-07-01 @ 17:06:24
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Smulan, Amanda och deras 2-benta

Vilken skicklig jägare du är! stum av beundran

Hämnden är ljuv sägs det och vi förstår att du tyckte det när du kom in med en fjäderkottlett då din husse låg och sov fniss



=^.^=



Nosbuffar

2011-07-01 @ 17:24:17
URL: http://hjuliahullerombuller.blogspot.com/
Postat av: Alice

Oj vad duktig du är Måns! imponerad Jag och Wilma skrattade nästan morrhåren av oss åt din hämd inatt. Matte däremot hälsar att hon tyckte synd om din husse och förstod att han inte ville ha in Hacke. Men vad förstår tvåbeningar....

nosbuffar

2011-07-01 @ 20:37:52
Postat av: Imma

Matte tycker att det var tur att Hacke klarade sig, för tydligen är vissa hackisar fridlysta... det betyder att man inte får göra dem illa, säger hon. Jag däremot tycker att det var stiligt av dig att ta en så stor fjäderkotlett! Du måste vara jättestark i munne som orkade hålla honom så länge... och det var inte ditt fel att den slank ur ditt grepp, så var inte ledsen. Den smakade säkert träigt, eftersom den lever på att hacka i träd!



Tass från Imma, abbemissa.

2011-07-01 @ 23:47:55
URL: http://klosterkatterna.blogspot.com
Postat av: Maurice & Kajsa

Mjausingen vilken jägare!!! Respekt!!! Fast, det var sniket av husse att inte låta dig få ta med dig Hacke in. Lite fjädrar är väl inget! pfffft

2011-07-02 @ 05:10:57
URL: http://lillieslya.blogspot.com/
Postat av: Katten Sippo

Vilken baddare till jaktkatt du är. Jag är verkligen imponerad. Måste jama att det var lite elakt av husse att inte släppa in dig, men du fick ju din hämnd...

2011-07-02 @ 06:33:38
URL: http://kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Wow, en Hacke! Respekt jamar vi bara. Husse får ju ta och skärpa sig, deras uppgift är faktiskt att stötta och berömma sin duktiga katt(er). nosbuff

2011-07-02 @ 09:16:55
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

Min matte säger också att det var tur att du inte dödade den där STOORA Hackisen för vissa av dom är visst fridlysta = man får inte peta på dom med en tass ens :(

Jag däremot är VÄLDIGT impad av dina jägarkonster oavsett vad det är för sorts Fjäderkotlett du fångar !!!

2011-07-02 @ 09:34:30
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

WOW säger Ligan

Impade av en så stor fågel.

Taskig Husse tycker Ligan.

matte håller dock inte med.

Hon skulle troligen gjort samma sak liksom.

:-)

2011-07-02 @ 13:19:37
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0