Max biktar sig


Igår gick jag in i skogen, satte mig på en sten och tittade upp mot himlen.

-"Är du där Skaparkatten?" frågade jag.

Fast det var full storm kunde jag klart och tydligt höra -"Ja min vän, jag är här!"

-"Vi måste prata lite, har du tid?"
-"Oh, ja! Vad har du på hjärtat lille Max?"

Jamars vad han var rakt på sak, ville ju prata om vädret och annat innan jag kom till det känsliga!

-"Joo, det är så här att jag farit med osanning och har ett beroende!"
-"Låt höra!" sa Skaparkatten.

-"Jag jamade i min blogg häromdagen att jag bara gosar med husse en kvart om dagen. Och just DEN dagen var det så. Men i går när jag såg husse från skogen insåg jag hur mycket jag ville ha gos. Jag kan helt enkelt inte leva utan gos. Så då sprang jag allt vad jag kunde till husse. Och fast vi var utomhus fick han lyfta upp mig och krama mig.

Sedan bar han in mig och satte oss i soffan, och så kurrade jag så mycket att jag dreglade!
Det kan väl inte vara nyttigt Skaparkatten?"

-"Jo då min vän. Allt gos i alla former är bara nyttigt och till gagn för alla parter.
Jag är säker på att din husse uppskattade det med?"

-"Fniss, ja då. Han klagar inte...

Så att jag både i går kväll och i förrgår fick sådan husseabstinens att jag sprang in och hoppade rakt upp i hans knä är inte farligt då?"

-"Nej då Max!"

-"Phu..
Men nu är det ju som så att alla tror att jag är tuffare än tuffast. Kan jag gå ut med det här?"

-"Bara du är dig själv så kommer de att förstå."

-"Men det är lite skämmigt!"

-"Nej då, lika väl som Måns vill ha gos och inte gör någon sak av det. Så vill väl du?"

-"Ja det förstås..."

-"Tack för din tid Skaparkatten, rädda nu alla olyckliga missar!"

-"Jag ska göra mitt bästa. Hej då Max"

Och plötsligt hördes bara stormen igen.

Vill visa några bilder på när jag hoppade upp i husses knä.

Tycker om dig husse! Nosbuff!


-"Tycker om dig med!" sa husse och buffade tillbaka...

Kommentarer
Postat av: Karin i Ö-o

Klart att även tuffa katter måste få ha hussegos! Mysiga bilder! :)

2011-03-24 @ 15:04:52
Postat av: Kajsa

ATt vara tuff betyder inte att man är ogosig. Och det är manligare att erkänna att man är gosig än att inte göra det. Manligast av allt är att våga göra det ute där alla kan se en. Då är man en RIKTIG tuffing och kan säga "släng dig i väggen Clintan"

2011-03-24 @ 17:58:01
URL: http://lillieslya.blogspot.com/
Postat av: Katten Sippo

Även vi jättetuffingar måste ju gosa ibland. Det tog ett tag, men nu vågar även jag gå ut med att jag gosar med husse.

2011-03-24 @ 17:58:52
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Nea

Hur mysigt som helst. Alla katter behöver gos, det är rena hälsokuren för både två och fyrbeningar.



Nosgos

2011-03-24 @ 18:34:27
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Gos är ju jamarmysigt! Nu har du ju fått bekräftat från högsta ort att det hälsosamt också. Win-win. Kurr och burr.

2011-03-24 @ 19:23:50
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Kattson

Bara en riktig man och en riktig kvinna vågar visa känslor. Det är en av de gåvor vi fått och den ska vi ta tillvara. Fortsätt du att visa dina känslor, du manliga, gosiga katt.

2011-03-24 @ 19:48:39
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Alice

Åååååhhh, det där är sääääääärlek på högsta nivå! kurr

Jamar instämmande med de andra att det är mycket tuffare att visa att man behöver gos! Gos är ju så jamarmysigt...

nosbuffar

2011-03-24 @ 20:30:58
Postat av: Katten Gustav

Helt rätt! Bara gosa på, allt du kan! Vi som är riktigt tuffa behöver extra mycket gos. Och hussar och mattar är helt omättliga!

2011-03-24 @ 21:37:17
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Gos är alltid rätt oavsett hur tuff man är. Nosbuff

2011-03-24 @ 22:14:22
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Malin

Max... du är en klok och vacker katt du... likaså din brorsa <3

Med kärlek

M

2011-03-25 @ 06:30:00
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0