Perfekt!


"Välkommen hem" goset är som ni vet vårat viktigaste gos på dagen.

Och då jamar vi om de dagar som husse har varit borta och arbetat.
De senaste dagarna har han jobbat sent och i förrgår kväll hade vi det perfekta
"välkommen hem" goset.

Det brukar vara som så att Måns kommer springandes så fort husse kommer in genom dörren.
Men till husses stora förvåning kommer jag gåendes.
Måns var nämligen ute på patrull och jag låg inne och vilade lite.

Husse lyfte då upp mig och precis som Måns la jag mig tillrätta snabbt.
Sekunden senare hörde vi luckan öppnas, men det var bara vinden som lurade oss. :-)

Så där låg ja i husses famn i 5-10 minuter och bara njöt.
För det blir inte så bra när han ska gosa med båda samtidigt.

En stund senare satte sig husse vid datorn, och då hoppade jag upp och la mig i hans knä.
Stolen åkte ner så han kunde skjuta mig under skrivbordet, och där somnade jag.

När datorn lät konstigt jamade jag lite och husse klappade mig så jag blev lugn igen.
Faktum är att jag låg där i över en timme och jamade när jag ville han skulle klappa.

Måns kom inte in förrän klockan 01:00 så husse och jag fick det perfekta goset utan att brorsan störde.
Och DÅ chockade Måns husse, för det är inte ofta han hoppar upp i husses knä.
Men det gjorde han, så husse fick inte gå till sängs som han egentligen ville, utan satt snällt kvar.


Det var nästan likadant igår. Men då kom Måns in redan vid halv 12.
Husse skrattade åt mig igår med.
För när han kom in sprang jag så fort att jag sprang ut genom dörren han kom in i.
Och han kände på min kalla päls att jag denna gång inte legat inne och sovit, utan sprang hem när jag hörde husses bil. :-)


Igår hade Måns och jag en liten fight i sängen med. Men bara på skoj.

Jag knuffade till Måns så han hamnade på ryggen! Ser ni vad förvånad han ser ut. hahaha

Till sist fick jag nog och gick därifrån.

Kommentarer
Postat av: Maurice & Kajsa

Gos och låtsasbråk - det är världsbäst det!!! T o m bättre än kokt torsk!



tassen & nosgos

Maurice & Kajsa

2011-03-11 @ 12:51:23
URL: http://lillieslya.blogspot.com/
Postat av: Kjelle Bus

Är lite avis på er som är två !

När matte och husse jobbar så skulle jag vilja ha en tjompis att busa med.

Men matte säger att det inte går då husse är lite enerlergisk :(

En fluffboll klarar husse om det snabeldrakas o rollas ofta , men inte 2.

Lite synd är det ju , men jag har det bra ändå :)

Är ju ingen som knycker mina leksaker till exempel och ingen som äter upp min mat ;-)

Trevlig helg på er !

2011-03-11 @ 13:40:44
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Kattson

Tur att husse är så snäll. Det tar ju tid att gosa med två katter, särskilt när man måste gosa med en i taget. Men det är det värt. Lite, lite fräckt att knuffa Måns så han ramlade på rygg, men det var ju bara på skoj. Fina bilder som vanligt. Syns att det är action i er.

2011-03-11 @ 14:45:51
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Vilket mysigt gos ni verkar ha haft. Det där låtsasbråket såg ju jättekul ut, man verkligen ser hur snopen Måns är när han åkte på rygg.

2011-03-11 @ 16:10:29
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Härligt med långgos. Husse verkar vara ett föredöme när det gäller gosande. Nosbuff

2011-03-11 @ 16:46:00
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Vilken husse ni har, som sitter kvar och gosar fast han tänkt gå och lägga sig, och klockan är mitt i natten. Det kallar jag en idealhusse!

2011-03-11 @ 18:42:58
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Ni verkar ha riktigt roligt när ni skojbråkar, mju

kul det oxå, det gör vi med ibland, måste ju träna på att boxas Fniss



Ha en alldeles trevlig helg på er alla

Tassetass

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

2011-03-11 @ 19:47:55
URL: http://katternasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0