Pr-Katten No Buff (Del 2 av 2)


-"OK, tysta nu Max och Måns! Så här ska en berättelse låta." sa Pr-Katten No Buff.

Plötsligt hördes ett RAWRRRR, som fick benen att skaka på husse.
Från ingenstans stod han bara där, men en blick som kunde få vilken husse som helst att darra av skräck.
Där mitt i vegitationen stod nämligen Måns, som hade sett sina bittra fiender Max och husse.

Lite blod hängde vid munnen, efter alla byten han nerlagt under sin patrull.
Han närmade sig Max i det höga gräset.

Men Max som var lika sugen på kattblod som Måns, gjorde en kraftfull kontrattack!

Men Måns som är snabbare än skuggan hoppade snabbt undan!

Max vässade sina klor på en grästuva, och planerade nästa drag i jakten på Måns.

Plötsligt hände det något. Den patenterade "jag är störst" ställningen itogs och adrenalinet pumpade!

Det var nu Måns som kom till ny attack!!

Nu gällde det! Leva eller dö! Snabbast vinner och Max kontrar kontrattacken!!

Likt en hjort på savannen hoppade Måns undan. Men det var för sent.
Max borrade in sina klor i sidan på Måns.

Måns låg där illa skadad och Max slickade sig runt munnen. Nu ska du få!!!

Mätt och belåten vilade Max ut...

Han passade på att fixa tänderna. Det impar på kattbrudarna!


-"SLUTA! DET RÄCKER NU!!!" *sniff*
-"Skulle inte ni vara tysta?"
-"DU FÅR SPARKEN, NO BUFF!!" *snyft*

-"Alltihop är bara lögn! Och det vet du! Jag skulle ALDIG göra Måns illa.
Och han skulle ALDRIG göra illa mig!"

-"Vi lekte bara! Och Måns fick sitt välkommen hem gos, där i hagen! Det har aldrig hänt förut!
Husse lyfte upp honom där och han kurrade jättenöjt!

-"Men ni är skyldig mig en påse räkor!"
-"Du kommer inte få en dentis ens! TASS OFF!"

Äntligen är han borta. För att avsluta historien började husse gå hemåt.
Och då jagade jag Måns ännu mer, men bara på skoj förstås!

Och om någon 2bening tror jag kissar på mig här så gör jag INTE det. *mutter*

Vi lugnade snabbt ner oss, eller rättare sagt... Måns sprang ifrån mig. Och då drack han lite vatten.


Förlåt alla att ni fick höra den hemska historien om oss. Det var ju inte sant.
Från och med nu ska vi bara krydda historierna med måtta. ;-)

Nosbuff från Max och Måns

 



Kommentarer
Postat av: sr. Carina

Uppriktigt sagt, grabbar - er husse borde bli proffsfotograf, så bra bilder som han tar! djupt imponerad



I övrigt håller jag fullständigt med er - gos ÄR kattligt, oavsett om det är honor eller hanar inblandade. Och det är TUFFT att våga stå för sina mjuka sidor, så det så!



Nospussar till er och kram till husse från sr. Carina, klosterkatternas matte.

2011-03-30 @ 13:46:30
URL: http://klosterkatterna.blogspot.com
Postat av: ✫Annmi

Thihi Tyckte detta va spännande tassar.....

Åter igen Waooooooooooo,såå proffsiga foton!

We really just L♥ve them/Jam Kram & NosePûssar ifrån oss i vår ☼

2011-03-30 @ 16:43:13
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Katten Gustav

Puh, vilken klobitare....blev riktigt orolig och bekymrad där ett tag. Nu är jag glad igen, allt slutade ju LYCKLIGT! Bu för den där Buffingen, sånt kattpack vill vi inte veta av!

2011-03-30 @ 16:55:14
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Nea theCat

Vilken tur att han fick sparken. No buff verkar vara lite för tuff. Men det förstod vi nästan att du aldrig skulle kunna göra så mot husse och brorsan.



Nosgos

2011-03-30 @ 17:54:51
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Dui och Deco

Oj, vilket drama, men det verkade inte riktigt likt er. Klokt att ge No Buff tassen. nosbuff

2011-03-30 @ 18:37:14
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Kattson

Äntligen har No Buff fått sparken. Inte en sekund för tidigt. En riktig rysare till rådgivare. Han kommer nog aldrig få ett vettigt uppdrag igen.

2011-03-30 @ 23:52:26
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Oj så läskigt och spännande det var när PR-katten berättade. Men vi föredrar nog berättelserna utan blodvite mellan er två.

Tass.

2011-03-31 @ 06:30:24
URL: http://www.kattensippo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0