Vi sliter inte på varandra


I går kväll hände det igen.
Språkförbistringar mellan katt och husse.

Vi var ute på en promenad alla tre på eftermiddagen.
Till sist gick husse hemåt och vi stannade kvar där vi var.

Måns kom hem efter en timme men jag fortsatte att vara ute.
Länge, länge länge! Ja faktiskt så länge att husse blev lite orolig.
Jag menar... vad är sju timmar egentligen i det stora hela? Ingenting!

Det slutade i alla fall med att husse gick ut vid halv 10 och ropade på mig.
Och DET är något som han inte gjort på en evighet eller två.

Väluppfostrad som man är svarar man då, med ett enkelt jam eller två.
Men inte ska husse tro att jag kommer springades fort fort fort!

Men det trodde han. Så när han hörde mitt klara jam i mörkret för femtonde gången klara han inte mer.
In efter ficklampa och jacka! Och kom utspringades med andan i halsen.
Och då kommer jag! Varför jäkta? Tagga mer lite husse. Jag kommer när jag kommer. :-)

Tidigare på dagen trodde Måns att han var kung i skogen. haha

Så jag fick tala honom tillrätta. Men ska jag jama ärligt lyssnade han inte på det örat.

Under natten var vi ute och inte ens Måns gjorde husse sällskap.

Husse vaknade tidigt och tog brummisen för att åka iväg utan att se skymten av Måns eller mig.

11 timmar senare hade han magen att komma hem!
Och av en slump satt vi båda i hallen, jag drack vatten och Måns lekte med en kotte.

Efter avklarat artighetsgos och en skinkbit var gick vi ut igen.
Får se när husse får se oss igen...

Kommentarer
Postat av: Kattson

Men tänk om du inte kom när husse ropade på dig för att du satt fast nånstans? Sånt händer, även i de bästa kattfamiljer. Så jag tycker husse var jättesnäll som gav sig ut att leta efter dig. Nästa gång han ropar på dig tycker jag du ska komma fort, fort, fort.

2011-03-16 @ 18:24:35
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Ni verkar vara MYCKET upptagna just nu. Tror husse saknar gos. Nosbuff

2011-03-16 @ 20:34:06
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Det var väldans vad upptagna ni är! Att ni vill vara ute så länge på nätterna, det är ju inte varmt precis? Själv föredrar jag min fåtölj, särskilt så länge som det eldas i spisen. Kanske har det med åldern att göra? Och en kattlucka förstås.

2011-03-16 @ 21:24:02
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Malin

Upptagna utekatter <3 gilla! och fina bilder som vanligt :)



/Malin

2011-03-17 @ 10:34:57
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Nea

Är helt betagen av de vackra bilderna på er!



Tvåbeningar blir så uppjagade för ingenting. Tycker de borde ta och lära sig lite av oss och ta det lugnt här i livet.



Nosgos

2011-03-17 @ 15:47:08
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Katten Sippo

Vilken väluppfostrad husse ni har som kom ut för att leta efter dig. Tänk om alla var lika snälla.

2011-03-17 @ 18:49:06
URL: http://www.kattensippo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0