Tassar ifatt


Först några svar på ett par frågor som kom när jag lekte med mususlingen.

Gustav: Det bästa tycker jag är när man smyger sakta, sakta fram mot sitt mål.
Ljudlöst för att sedan explodera i en attack! Sedan är resten roligt med, men jakten innan är bäst.

Karin i Ö-o: Det finns mängder! Jag fångade faktiskt en till igår. Men den gav jag till Måns. :-)

Sedan tackar husse för allt beröm med blixtsaken. Han jamar att det är mycket tur med. Han tog massvis med kort på mig, och många var det inte bra fokus på. Men som någon jamar, detta är en vinnarbild.
Saknas bara tävlingar just nu. ;-)

Ok, tillbaka till vekligheten.
Sist skrev vi att vi inte sliter på husse. Och jag har varit ute nästan dygnet om.
Men Måns gillar att sova hos husse. Och det har han gjort sista två nätterna.
Faktum är den att Måns talar om för husse när det är dags att sova.

Först så går han och stryker sig kring husses ben, för att sedan gå ut i hallen och stirra på husse.
Och när husse tassar efter i hallen går Måns in i sovrummet! Och då vet husse att det är dags.

Igår tyckte Måns att husse var lite saktfärdig, så han öppnade en garderob.
Där tryckte han in sig mellan en ryggsäck och ett täcke i väntan på att husse skulle lägga sig.

Och i samma ögonblick som husse kröp till kojs, hoppade Måns upp i sängen. :-)


Innan jakten igår var jag väldigt kelsjuk.
Faktum var ju då att vi inte gosat ordentligt på nästan två dygn.
Så när husse kom hem ifrån jobbet gosade vi som aldrig förr.

Husse tyckte att jag tappade attans med hår, så han tog fram borsten.
Och borstad har jag inte blivit på 4-5 månader.
Och OJ vad jag njöt. Jag låg på golvet och kurrade det högsta jag kunde medans husse borstade mig.
Men jämna mellanrum vände jag på mig så husse kunde ta andra sidan med.
Fast skönast var nog när han borstade i nacken. :-)

Titta vad mycket han tog bort! Fyra och en halv jättehög. Jämför med Måns kotte.

Husse provade på Måns med, men hans hår satt fast! *skumt*

Titta vad fin min päls var efteråt!

Sedan har det nu dykt upp JÄTTEfjäderkotletter i Stora vattnet.
Vi smider en plan på hur vi ska få fatt dem med.


SÅ... det var gårdagen. Dagens äventyr tar vi i morgon!

Kommentarer
Postat av: ✫ Annmi

Mjaaaa,underbart snygga är ni bägge & er hussepusse fotograferar helt ljuvligt...

WE L♥VE / Tass Tasselitass från oss sin "firar" ida' i ☼ mnjaaathihii

2011-03-19 @ 13:07:45
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0