Utrökta! (igen)


Till att börja med ska jag berätta om gårdagens bild.
Den är inte "photoshoppad" utan bara ett resultat av att brorsan blev lurad av husse.
Husse ville inte ha en ny "tudorkatt" så han gick ut och använde blixtsaken utifrån.
Och tom jag tycker att resultatet blev rätt coolt.
Bra att Måns vakar över oss, och JA han kan se ända till Södertälje. :-)

Igår kväll hade husse besök.
Och för första gången på länge tänkte han elda lite för att få upp värmen här inne.
Denna gången kan man inte skylla på 1 meter snö på skorstenen, men något hände.
Så vårat litta hus blev inrökt, men inte alls så illa som förra gången.

Men känsliga nosar tycker inte om det, så vi var ute hela kvällen.
Måns var återigen modigare än mig, och hoppade tom upp i soffan medans husses besök satt där med.
Men jag hade viktigare saker att göra! *host*

Kommer ni ihåg "166/2=83 ... 83/68 = 1,22 = 22%" ?
Att 10 kilo mat perfekt räckte i 68 dagar, fast husse tyckte 83. hehe
Denna gången räckte den i 74 dagar. Så vi har dragit ner på maten lite.
Man måste ju tänka på figuren!
Mao äter vi nästan som de rekommenderat på påsen, fast vi alltid har torrisar framme.

Husse har spritat mitt lilla sår hela veckan med tops.
Och det ser fint ut säger han, fast jag slickar rent det så fort husse varit där och pillat.
Nu har det börjat komma nytt hår runtom såret, så snart syns det inte alls.

Ha en bra söndag alla. :-)

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Skönt att det är lite varmare när man blir utrökt! Vi tycker inte att ni behöver gå ner i vikt, ni är ju perfekta som ni är! Nosbuff

2011-03-13 @ 11:05:17
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Alice

Oj, kan Måns se ända hem till oss? vinkar glatt igen Som tur är har matte inte räknat något på maten här hemma, vi har ju hört att så många andra missar får ransonering och det vill vi uínte vara med om. Jag tycker det räcker med att husse går ut och röka, det verkar onödigt att röka in hela huset...

nosbuffar

2011-03-13 @ 17:57:26
Postat av: Kattson

Synd att det blir så tokigt när husse eldar inne, det är ju så mysigt att ligga framför brasan annars. Ni kanske kan hjälpa honom att fixa skorstenen eller vad det är som är fel? Bra att ditt sår ser bättre ut. Det beror förstås på att DU rengör det. Fantastisk bild igen!

2011-03-14 @ 10:34:08
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0