Ensam hemma 2

Idag har husse precis som igår jobbat hela dagen och kom hem sent!
Då tänkte stollen prova en ty taktik när han parkerat bilen! *suck*
Dvs att INTE gå in, utan stå tyst vid dörren och se vad som händer.
När han hade stått där någon minut fick jag faktiskt MJAUA i på skarpen!
Jag (Max) stod ju för 17 innanför dörren och väntade på att han skulle komma in som igår! Men nej då!
Fast husse hörde mig, och öppnade genast dörren så vi fick gosa lite! Tur för honom!
Måns kom springades utifrån efter någon minut och ville givetvis ha sin del av gos med!

Efter att matskålarna fyllts upp, gick husse ut en minut. Och Max följde efter och sprang runt husknuten!
Då detta (igen) är en väldigt skön natt, trodde husse att han inte skulle se Max mer ikväll.
Måns låg och vilade under bordet, och när husse kom in lyfte han upp Måns så vi kunde kramas lite!
Och i samma sekund kom Max in genom luckan och kände sig VÄLDIGT utanför. Mjauade och strök sig kring husses ben allt vad han kunde, men husse stod bara kvar och krama Måns! Men han klappade mig efteråt, men när jag vill bli klappad SKA jag bli klappad direkt! Men han kanske fattar någon dag!

Sedan sa husse att han önskade att det kunde regna som igår!
Framför allt för att han fick sällskap när det var sova dags. Och denna gången var det Max som höll sällskap!
Det roliga var att han inte bara la sig som en kanelbulle i ena hörnet som han gjort tidigare.
Nej då! Nu pratar vi Skogaholmslimpa Extra Large!!
Och en Max utsträckt är lika låg som husses ben nästan, för det var där jag låg och tog upp halva sängen! :-)
Måns gick ut och en ett par gången för att kolla läget! Och varje gång kom han in genomsur och skakade av sig det mesta i hallen! Han är inte rädd för vatten han!

I morse lät Måns husse sova till klockan 10, sedan fick det minsann vara! :-)

På tal om att lära husse saker, försöker Måns lära husse att öppna skjutdörren.
Fast att luckan bara är 20 cm därifrån. För varje gång ställer han sig där och tittar in någon minut innan han använder luckan! Synd att husse är så förjamat envis bara!

Kort är alltid uppskattade, här kommer ett på Måns när han vilar och tittar på sitt "kungadöme".

Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Smart att skoja med husse genom att vänta på honom inne i huset när han kommer hem. Vi önskar lycka till med att dressera husse att öppna skjutdörren. Ibland är de envisa, våra människor. Vilket kungadöme ni har! imponerade Kurr och burr.

2010-08-25 @ 08:25:17
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Vilka jaktmarker ni ser ut att ha! Om jag inte bodde här, skulle jag vilja bo som ni, det ser ut som ett kattparadis!

2010-08-25 @ 18:25:55
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Vilken luring han är! Så där kan han ju inte göra, man vill ju ha gos så fort det bara går när de kommer hem! Nosbuff

2010-08-25 @ 18:35:28
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0