Klonk???

Idag när husse satt och drönade framför tven kom Måns in genom luckan.
I munnen hade han en nyinfångad mus. Bara den nu inte lever och springer omkring, tänkte husse.
Det var då det hände, Måns släpper musen till govet och...

KLONK!!!

Husse skrattade så han nästan grät, då hade förmodligen Måns hittat en av de möss som husse kastat ut, som han nu kom in med. haha
Det var lätt djupfryst om man jamar så.

Djupfryst mus.



Sedan måste vi även berätta om skillnaden på gos igår kväll, och kvällen innan det.

I förgår kväll var det fortfarande antibiotikatt som gällde. Då var det bäst att hålla sig undan tänkte jag och gick ut. Måns följde efter och vi var ute i 3-4 timmar. Och så länge tyckte husse var i längsta taget, så han gick ut med ficklampan och letade efter oss.
När jag fick se honom gick jag till vägen och jamade så han fick se att jag var en snäll misse. Då blev husse nöjd och gick hem, med mig strax efter.
Väl inne fick jag en godisbit, men sedan gick jag ut igen.

Igår kväll var det raka motsatsen.
Husse tittade på tvn och jag låg brevid och kurrade i någon timme.
När husse gick från tvn till datorn följde jag efter och la mig i hans knä, blev väl en timme till.
Sedan när husse skulle lägga sig, hade Måns redan värmt upp sängen och när husse la sig hoppade Måns upp till husses kudde så han inte kunde läsa kvällens serietidning.
Så husse släckte och somnade gott med Måns kurrandes strax brevid.
Vi kan lungt jama att husse njöt!

Jag är fortfarande lite reserverad när husse böjer sig ner till mig, man vet ju aldrig.
Bäst att ta skydd!


Avslutningsvis ställningen i Måns lussekattstävling.
Det är jättespännande! I morse låg han 2a, vid lunch låg han på delad 1a plats igen.
Men nu ligger han återigen 2a, 2 röster efter.


Kommentarer
Postat av: Nea

Åh frusen dessert. Eller är det kanske en TV-dinner? Bara att kasta in i micron och tina?



Förstår att du är lite avvaktande mot husse nu vilken katt skulle inte vara det.

2010-12-08 @ 19:18:25
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Roxy

Om jag bara kunde lista ut var man röstar skulle jag ABSOLUT rösta på Måns. Matte har försökt hjälpa mig överlista datorn - men det går inte. Kan du hinta? Hittar bilderna men sen är det stopp...

2010-12-08 @ 20:35:14
Postat av: Max & Måns

Hint:

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=02ad67ee-53a8-4e6f-95c5-bc26c25e0e0b



Du måste vara medlem på sidan för att rösta.

2010-12-08 @ 20:45:37
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Kattson

Antar att musen var inburen för upptining lagom till frukosten? Bra att ta det lite lugnt med husse en tid framöver. Han måste förtjäna ditt förtroende igen. Sen är det ju OLIIIDLIGT spännande med alla lussekattstävlingar. Man kan ju knappt sova på natten utan och ligger och undrar vem ska vinna i det olika tävlingarna.

Postat av: Alice

Det var ju praktiskt med frysta rådisar, då kan man ta in en som lagom tinar så man kan äta frukost i sängen! Fast du får nog smyga dit den när husse inte ser....

Håller tassarna för Måns i tävlingen, jag har redan röstat på honom, så tyvärr kan jag inte hjälpa till mer.

2010-12-08 @ 21:12:17
Postat av: Maya

Vilken filur att komma in med frusen efterrätt.

Smart - han slapp ju att göra jobbet själv så att jama

2010-12-08 @ 21:12:18
URL: http://maya-trazzel.blogspot.com/
Postat av: Katten Gustav

En blick på musen säger mig att den nog inte sprang omkring så mycket? Vad hände sen, då? Blev den husses kvällsmat, eller?

2010-12-08 @ 22:14:36
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

En mus är ju ändå en mus.. Tycker nog att så långt tid ute som 3-4 timmar är lite långt när ddet är så här kallt.Skönt med nattgos! Nosbuff

2010-12-09 @ 05:55:40
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Vi får rösta igen då. :-)

2010-12-09 @ 22:57:06
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Gunilla och Frasse

Lättfångat byte, men en hård nöt att knäcka innan den har tinat :-) Nu har vi klurt ut hur man röstar, gissa vem som fick vår röst... :-

Heja dig Måns!

Kramar och tassklappar

2010-12-10 @ 20:47:11
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0