Måns dag idag!

Efter att ha varit ledig ett par dagar var verkligheten ifatt och det var dags att jobba igen.
När jag kom hem vid halv sju gjorde jag som vanligt, dvs satte mig i hallen och ropade på missarna.
Pricken kom direkt med Måns strax bakom.
I 10-15 minuter satt vi bara där och gosade allt vad vi kunde. :-)
Det som var den STORA skillnaden mot innan var Måns, som var mycket närmare än vanligt.
Han ville minst bli gosad med lika mycket som Pricken!
Givetvis fick han som han ville och blev klappad över allt, utom magen.
Ingen av missarna gillar när man killar dem på magen, då åker klorna fram och husse får smisk. :-)

Sedan blev husse hungrig och fixade lite mat och satte sig som vanligt i soffan för att slökolla på tvn och äta lite.
Och det var nu det stora hände!
Måns gick inte och la sig i klätterträt som han brukade, utan hoppade upp i soffan och la sig alldeles brevid!
Måns har hela tiden varit lite skyggare än Pricken, men nu tog han hästkliv helt plötsligt.
Pricken har inte varit i soffan när jag suttit där. Utan hela tiden på golvet utmed benen.
Måns tyckte nu att husses mat luktade så gott att han ville smaka, så upp på bordet och fram till tallriken, men då sa husse ifrån.

Lite senare när jag hade varit ute en sväng låg Måns i soffan igen, på min plats.
Ja ja tänkte jag, han hoppar väl ner när jag kommer och sätter mig.
Men nej då, han låg tryggt kvar och gosade bara ner sig mer i pläden som ni kan se på bilden.
Som Lina skrev, han har MYCKET gos i sig denna trampande lilla misse!



Kommentarer
Postat av: Lina

gGlädjeskutt i hjärtat

Åh så glad jag är för er bådas skull. :)



Men Christer, se för sjuttsingen till att passa tallriken, annars får du snällt ställa dig och laga mat igen. :)



Pssst. Jag lånar en av dina bilder för att uppdatera min egen blogg angående Måns. Hör av dig om det inte är ok!

2010-06-07 @ 21:45:20
URL: http://www.ogonblickattminnas.blogspot.com
Postat av: Christer

Klart det är ok! :-)

2010-06-07 @ 21:57:48
Postat av: gisela (sir väs gamla matte)

du tar så bra hand om katterna :) de har hamnat på rätt ställe. vi har en ny kisse som påminner om sir väs men ingen är som honom. klappa honom från mig och louise!

2010-06-07 @ 22:03:01
Postat av: Sara

Coolt med en kattblogg!:-) Sicken tur de små missarna hade som fick komma till dig!! Ha det bra, kram

2010-06-07 @ 22:04:39
URL: http://snorsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0