Våld och idoldyrkan.

Vi börjar med våldet.
Efter förra antibiotikattkuren har jag lärt mig ett och annat.
Bland annat har jag uppdaterat nosen till Ver. 2.7.
Vilket innebär att oavsett vilket godis husse blandar tabletterna i tar jag bara godiset och lämnar det äckliga kvar.
Detta har medfört att husse nu brukar våld på en stackars hjälplös misse som mig.
Först tar han 2 av sina klor och trycker på mina kinder såpass att jag måste öppna munnen. Och just när jag gjort det kastar han in det äckliga så jag måste svälja!
Och det smakar ju skit, om man ska jama klarspråk.
Ibland använder jag mitt 6e sinne och går undan när det är dags, vi missar kan ju se sådant på dagsetappers avstånd.


Idoldyrkan.
I och för sig visste vi att Katten Gustav är en katt som varit med om mycket i livet.
Med andra ord har vi mycket att lära av honom, vis som han har blivit efter alla år som utekatt.
Och det är just på utefronten vi vill ha lektioner i att jaga! Smyga fram ljudlöst genom natten, vänta på rätt ögonblick innan man slår till.

Fram tills häromdagen var han en medelmotta i våra ögon, tills han i förbifarten säger:
-"När jag tog in en kanin"

Snacka om att vara ödmjuk!

Hade vi tagit in en kanin skulle vi tala om det för hela världen!
Jamshower, intervjuver, hålla torgmöten med tusentals katter och skrika:
"Yes, we can!"

Men det är kanske därför Gustav är Gustav, för han behöver inte jama om sig själv. [Eftertanke!]

Så häromdagen dyrkade vi Gustav lite på vårat sätt!

Knäböjer inför Gustav i hans riktiga päls.... Respekt! (Undrar vem donnan är?)


Kommentarer
Postat av: Katten Sippo

Jag känner igen det där med tabletterna. Fyjam vad husse och Snuffe tjafsade om det där. Oftast vann husse genom att vara lömsk och hårdhänt. suckar

2010-11-29 @ 06:31:08
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Kattson

Det är inte trevligt att behöva ta medicin, men när vi nu är tvungna tycker jag ändå det är en liten, liten tröst att det inte är genom nåt smart tänkande de får i oss tabletterna, utan endast genom att bruka primitivt, grovt våld. Vi är klart smartast, med andra ord.

2010-11-29 @ 10:47:39
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Vem äter frivilligt äckliga saker? Man är väl inte DUM, heller?

Blir ju nästan generad över att vara idol, särskilt som den där pälsen bara dunstade för mig. Ni får gärna varsin jaktlicens på kanin här. Kattstyrelsen har tilldelat området rätt till 48 kaniner, men jag klarar aldrig så många. Skulle vara toppen med förstärkning!

2010-11-29 @ 17:16:19
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Oförskämt att tvinga en stackars katt sådär!Omsorg och försiktighet och mycket mutor krävs om man ska få i sig en massa äckel. Nosbuff

2010-11-29 @ 17:55:40
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Oliver känner igen det där ja efter senaste pckuren.

Dum Matte.

Snygg sista bild.

Tazz o Kram

2010-11-29 @ 22:42:41
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0