Elak husse!

Igår kväll så var jag inte inne mer än nödvändigt.
Snabbt in och ta en matbit och ut igen!
En gång så fick jag skinka och då trillade det ut något konstigt på golvet, men jag åt upp den med.
Men UCH vad den smaka illa! Husse provade samma sak i morse och då hade jag minsann lärt mig! *fnys*

Jag tänkte att husse kanske blivigt mer snäll, så jag provade att gå fram till husse en gång och testa.
Då greppade han tag i mig och började trycka på mitt sår! Gjorde jamars ont!
Efter det har jag hållit husse på behörigt avstånd.
Farbrorn hade igår sagt att jag skulle vara inne inatt pga att reflexerna kanske var dåliga efter min lilla "tripp"!
Men det struntade jag i, och visade mig inte inne tills husse somnat! Av någon konstig anledning var han trötter!

Så när husse vaknade idag blev han lite orolig. (Kan han ha!)
Så han gick ett varv för att titta efter mig, och då smög jag till dörren.
Mao satt jag där som den ängel jag är och väntade när han kom hem igen. tihi
Då lugnade husse ner sig och kunde åka till jobbet, när han visste att jag tassat igenom natten som en wienervals!

När han kom hem testade jag honom igen och sprang och mötte honom.
Och idag var han mycket snällare! Han hade köpt leverpastej som han blandat till men skinkjoxet!
Sorry husse går inte!
Just nu sitter husse och bannar och morrar över att det är så bra väder!
Regn och rusk och storm och åska önskar han sig, så vi är inne.
Och framför allt så han kan lura i mig tablettbiten!

Men jag är ute hos Sigge! Nu när jag är bra kan jag läxa upp honom igen.
Men då kommer husse på Sigges tomt och lägger sig i! Och när 2 skällisar rök ihop en bit ifrån blev jag lite försiktig.. Morrade och sprang till skogs...
Husse tycker visst jag ska låta Sigge vara.... Men jag ska bara prata lite! ;-)

_______________________________________________________________________________________

Konstigt.. det händer ALLTID något att skriva om just när man bloggat!

Först kommer Max hem efter 4 timmar på hemmifrån, då lyckas jag få i honom dagens andra tablett genom att helt enkelt lägga den ihop med lite godis i handen! 3-1 till husse!
Strax efter kommer den store jägaren Måns hem, med en fet mus i munnen och springer rakt in i vardagsrummet för att visa upp den! Tack och lov var den död! Igår kom han in med en levande och då blev det livat härinne kan jag lova! tihi
I vilket fall, nu tog jag den döda musen och kastade ut den!
Då hittar Max den av en slump då han går rakt över den. Måns tassar efter men tror ni jägaren själv får nosa på musen??
Nej då! Detta var första gången jag har hört Max morra åt Måns! Och jag tyckte synd om Måns, för det var faktiskt han som dödat bytet från början!


Gårdagens levande mus.


Max leker med Måns fångst!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch, jag skulle då inte vilja ha in en levande mus... Eller inte ens en död en. Mest för att jag skulle tycka synd om det lilla livet. Men är man katt... Så är man! :D

2010-09-08 @ 22:53:19
Postat av: Dui och Deco

Bra jagat! lite avundsjuka faktiskt för vi har bara fått tag i en fjäderkotlett hittils. Max-du får peta i dig meducinen så du blir frisk fort. Nosbuff

2010-09-09 @ 18:27:51
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Vilka jägare ni är! Sådana byten lär vi aldrig kunna ta. suckar Ni har nog väldigt spännande på era jaktäventyr. Kurr och burr. Ps. Håller tassarna för att Max ben blir bra snart.

2010-09-09 @ 20:48:17
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Wikki

Mjau vilka härliga jaktmarker ni har - själv får jag nöja mig med jakt från balkongen. Utom när vi är på Landet förstås. Men bli bra nu i tassen, kompis, så slipper du oroa husse. Nervösa hussar är ett besvär. TassKram Wikki

2010-09-09 @ 21:34:17
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Inkan o Ligan

Ligan hejar på med glada hejarop.

Duktiga ni är.

2010-09-11 @ 19:36:46
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0