Husse och jag


* Varning! INGA bilder idag!*  :-P

Husse och jag tycker om varandra, mycket!
Så nu ska jag jama om hur våran vardag kan se ut.

Som idag...

Husse har arbetat och arbetade faktiskt längre än utlovat.
När han kommer hem med brummisen står jag på lilla vägen ovanför Sigges Område.

Givetvis har jag respekt för brummisar och tassar in ett par meter i skogen.
Husse brummar förbi, för han har sagt till sig själv att aldrig ropa på oss från bilen.
Han rullar ner till huset och parkerar.

Givetvis tänder han en stinkis, och väntar på att jag ska komma.
Men jag var inte säker på att det var husse i brummisen, så jag hade tassat vidare.

Husse började då ropa efter mig, men det blåser som jamars så jag hörde inte det.
Då gick husse upp på lilla vägen, dit där han hade sett mig och ropade igen.

-"MAAAAAX!! Maxbubben!!"  (Har era 2beningar också konstiga smeknamn på er?)

Till sist hörde jag honom och blev jätteglad!
Så glad att jag inte tänkte mig för, utan började att jama som attans medans jag småsprang mot husse!
Det var bara en sak... Jag sprang och jamade rakt över Sigges område! Ops! ;-)

Jag jamade ända tills jag kom fram till husse där jag la mig på rygg för att tydligt tala om att jag litar på husse och att han nu ska gosa med mig.

Det gjorde han givetvis och jag rullade runt så jag blev alldeles skitig i pälsen. hehe
Samtidigt som jag kurrade det högsta jag kan. Och det är något jag är bra på.

Husse lyfte till och med upp mig så vi fick nosbuffas lite.
Efter ett par minuter släppte han ner mig och vi gick tillsammans hemåt.

Gossuget hade inte släppt så jag sprang ifatt husse och la mig på rygg en gång till.
Då skrattade han och klappade mig såklart.

Väl inne fick jag lite mera gos och en skinkbit för jag varit så duktig och kommit när husse ropade och följt med honom hem.

Men det ÄR en underbar dag idag. Så när vi lugnat ner oss gick jag ut på patrull igen.

Så de som tror att vi "skyggisar" aldrig kan bli gosiga kan ta och trycka upp en fjäderkotlett där solen aldrig lyser!

Är tvåbeningen justa mot oss, är vi justa tillbaka!

Nosbuff från Max.

Kommentarer
Postat av: Nea theCat

Hahaha Fjäderkotlett där solen aldrig lyser :D.



Härligt att läsa om hur gott ni har det.



Innan fjanten kom till oss så kallade matte mig för Nea Phea i bland. Nu kallar hon då och då Simba för Simbala och mig för Neala :)



2011-04-17 @ 17:43:46
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Katten Sippo

Pfft, klart att skyggisar kan gosa. Tindra har ju blivit värsta gosexperten sedan hon kom hit.

2011-04-17 @ 17:44:53
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Kattson

Du, Maxbubben själv, är ju ett jamande bevis på att en skyggis kan bli en tryggis. Det gäller egentligen bara att hitta rätt människa/or. Det har du och Måns ju verkligen lyckats med.

2011-04-17 @ 18:08:03
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Det är ju så härligt med gos. Med rätt tvåbening så är det toppen!Vi jamar med om det där med fjäderkotletten "fniss" Nosbuff

2011-04-17 @ 18:14:23
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Gissa om vi kissar får höra alla möjliga märkliga namn?! Klokt av husse att inte locka på er från bilen. Brummisar kan man gott ha lite respekt för, tycker vi. De är stora, hårda och snabba. Pfft, visst kan man bli en riktig gosekatt även om man varit en skyggis. Ovanligt väljamat om fjäderkotletten. :) Kurr och burr.

2011-04-17 @ 20:48:40
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Malin

Älskar att läsa bloggen här... om älskade katter och en älskad husse <3 ljuvligt!



Malin

2011-04-18 @ 10:01:41
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mjau, ja här blir vi oxå kallade för konstiga namn:

Jag/Mimmi får heta: mimmigumman, mimmiflickan med mera, Chicko får höra: chickogubben Chickovännen

Sessa/Sessanvännen..Jag/Tarzan får heta Tarzangubben oxå

ja så får det bli säger matte.

Mjaum bilar är hårda och läskiga så dom får man akta sig för



Tass på er alla

2011-04-19 @ 00:28:19
URL: http://katternasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0