Sigge kommenterar = förändringar?


Nu händer det saker här i skogen.
Kanske blir det så att luckan bitvis kommer att stängas.

Igår skrev Sigge så här i en kommenter:

Jag är faktiskt en snäll katt, förresten så ligger faktiskt jag skadad här, och jag försvarade mig inte, jag tänkte att Max skulle få vinna den här fajten.

Min matte är jätte orolig varje gång jag är ute nu, så hon tycker vi ska ha ett ute schema.
Får försöka samsas med Max.

Men tycker nog att Max ska se upp till de äldre, jag är ändå 16 år och bott här i 14 år...men tack snälla Max och Måns husse att jag slapp och svälta.

-"Jag kan givetvis inte hålla med, men vad tycker du husse?"

-"Oj, jag har många åsikter i ämnet, och tyvärr Max är det inte till din fördel."

-"Till att börja har Sigge inte haft det lätt här i livet. Innan du flyttade in bodde här en katt som heter Ramses, och han var ännu värre än vad du är.
Sedan har som sagt Sigge kommit upp till åren, det märktes när jag var där och matade honom.
Han är bra sliten och jag tror ärligt inte att han har en chans längre.

Långsamt, långsamt gick han och mötte mig i dörren när jag klev in.
Kurrade och nosbuffades försiktigt och njöt av fulla drag av varje klapp han fick.

Saken blir inte bättre att du kan sitta där uppe timmar i sträck i kylan och vänta. Om du väntar på honom eller fåglar vet jag inte.
Det hade varit bättre om du som Måns bara sprang hem när du såg Sigge, men det har vi pratat om.
Det ligger säkert i ditt DNA, och då måste husse gripa in.

Jag kommer att prata med Sigges husse och matte i ärendet, så får vi se hur det artar sig.

För OM det var du som skadade Sigge sist, utan att få en skråma själv. Så är det inte rättvist.

Du är 2 år gammal och i ditt livs form, om än lite fet.
Så jag kan mycket väl förstå om Sigges matte är orolig!"



Kommer att stängas? :-(


Kommentarer
Postat av: Katten Sippo

Usch då. Vi håller tassarna för att ni alla kommer fram till en bra lösning.

2011-02-17 @ 11:15:58
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: *Annmi

Håller tassar för att ni lyckas jama en bra uppgörelse...



/ ♥-e Jam & Kram från oss!!!

2011-02-17 @ 14:00:50
URL: http://www.annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Kattson

Livet är tufft ibland, men jag tror att om det är så att du flyger på Sigge, så är det nog väldigt klokt av husse att försöka komma överens med hans människor om nåt slags schema. Är man så pass gammal som Sigge har man inte samma fighting spirit som en frisk 2-åring. Hoppas det går bra att komma överens.

2011-02-17 @ 16:19:20
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Alice

Instämmer med föregående jamare! Det är inget roligt med stängd lucka, men det är faktiskt synd om Sigge som är gammal och inte orkar försvara sig.

Hoppas ni kommer fram till en bra lösning för er alla!

nosbuffar

2011-02-17 @ 20:54:23
Postat av: Dui och Deco

Vi jamar som de andra, hoppas att Sigges matte och er husse kommer fram till något bra. För visst behöver Sigge vara ute i lugn och ro lite då och då. Man ska ju behandla de äldre med respekt..Nosbuff

2011-02-17 @ 22:13:25
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

Jag vet inte vad en kattlucka är ??!!

Men jag antar att det är en lucka där en katt kan gå igenom ??

Här får jag bara gå ut på promenad i sele , för det är för farligt att gå på egna prommisar säger matte.

Hoppas det löser sig med kattluckeschemat , så att alla kan få lite lugn utetid !

Jo det mumlas om att jag ska ställas ut i April.

Hoppas verligen det är lite varmare då :)

2011-02-18 @ 09:43:33
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Hm................. det där lät inte bra alls och då menar jag inte kattluckan utan att du inte är snäll mot stackars Sigge !!

Usch och fy !!

:-(

2011-02-18 @ 23:15:41
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0