"Ska bara..."


Hej alla, Måns här.
(Nej, jag tar inte över detta året som bloggare. Gör mina vanliga inhopp ibland.)

Igår skulle vi ju festa!
Det visste jag, husse och framför allt Max.

Men nu var det som så att Max "skulle bara", gå en patrull, och en till och en till....

Själv satt jag inne och väntade på att vi kunde börja frossa.
Uttråkad som jamars, låg jag i soffan och i sängen.
Tom satt jag i husses knä en kvart, och husse tyckte om det så när vi hörde någon i luckan satt vi kvar framför datorn en liten stund.
Men bara någon minut senare hörde vi luckan igen och Max (vad vi tror) gick ut.

När klockan närmade sig 9 i går kväll, tyckte husse och jag att det fick vara nog!
Så husse bjöd mig på räkor, vill inte Max ha får han skylla sig själv, eller hur?

*Mums*

Yepp, jag åt upp alltihopa! tihi Det är ju så gott!

När Max kom hem?
Vid midnatt, och då hade husse lagt sig. Så det blev inga räkor då heller.

Max hoppade upp i sängen och sa godnatt, innan han gick ut igen.

Nu är det inte bara Max som "ska bara"!
Idag arbetade husse 3 timmar längre än normalt, så tydligen är det bara mig det är ordning på.

Men när husse kom hem kom Max jamandes, så han fick ett fat räkor också.
Och det var väl rättvist...


Max beordrade också husse att flytta på ett vitrinskåp. (En ödla som smet in bakom...)
Men husse ordervägrade. Skulle ta för lång tid jamade han. Slappo!

Slutligen vill vi tacka för allt beröm för filmen.
Husse har haft den klar ett par veckor, och han kan inte se sig trött på den. tihi

Någon undrar vart ormarna tog vägen i filmen.
De hamnade under kategorin "repetition" och finns redan i "The Tiger" filmen.

Det är en underjam dag idag, så nu ska jag ut och busa lite.

Nosbuff från eder Måns.


Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Vilka portioner med räkor! Mums! Vi får minsann bara varsinn när vi festar på räka. Nosbuff

2011-05-30 @ 19:31:48
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Det måste jag jama var en fest! Vilket BERG av räkor! Liiiitet ofint av Max att inte stanna hemma och vara med på festen tycker jag. Han är mer arbetsnarkoman än jag, tror jag. Nåjam, det ordnade sig ju ändå.

Och det är väl tur att det är ordning på åtminstone EN i familjen?!

2011-05-30 @ 19:32:09
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Smulan, Amanda och deras 2-benta

OJ, vilka räkberg! DET kallar vi för räkfrossa!!!

Vi får bara nån eller några av snåla matte :(



=^.^=



Nosgos grabbar

2011-05-30 @ 20:14:13
URL: http://hjuliahullerombuller.blogspot.com/
Postat av: Kjelle Bus

Muuumms så goda dom där räkorna ser ut !!!

Lekte Måns Alfons Åberg igår ? Eftersom han bara skulle hela tiden :)

Här har det oxå varit jamarfint väder idag , så jag har varit ute en sväng med matte nu ikväll.

2011-05-30 @ 20:27:34
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Maurice & Kajsa

Men sicken en - missade Max kalaset!!! Nå, fler räkor till Måns blev det ju i alla fall!



Grattis på årsdagen lite i efterskott!!!!

nosgos å gottisar, nosbuff å råttisar

M&K

2011-05-30 @ 21:29:07
URL: http://lillieslya.blogspot.com/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Men HUR kan man missa detta berg av godsaker? Max måste vara plikttrogen utöver det vanliga. Nåjam, han fick ju räkor nästa dag, så det blev rättvist. Kurr och burr.

2011-05-30 @ 21:53:53
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mjau vilket berg av räkor.

Tur att husse är rättvis iaf så Du max oxå fick när du kom hem igen.

Räkor är gott, ska vi jama till matte om att vi får här ngn dag.

Såg att hon hade köpt räkor, FNISS



Tass tass

2011-05-30 @ 23:57:53
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mums vilken läcker hög med räkor. Fniss här är det jag som "ska bara" jämt ;-)

2011-05-31 @ 07:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0