Dags att sätta ner tassen!!

Låååångtråkig förmiddag!
Husse ville ju inte släppa ut oss bara för att hon skulle komma.
Men när det var en kvart kvar fick jag (Max) nog! Jag lurade husse lite och stod en bit in i rummet när han skulle gå in igenom det där skjutdörren. Så husse trodde att det var lugnt och var inte så snabb som han brukar.
För samma sekund som han öppnade sprang jag allt vad jag kunde till dörren, och Måns hängde på han med.
Då äntligen kom jag ut! Husse lyckade stoppa Måns, men han jamade lite ynkligt så då hade inte husse ha hjärta att låta honom vara kvar inne, så han öppnade dörren till Måns med! :-)

Väl ute lullade vi omkring lite just utanför. Och det var då HAN kom. Grannens katt satt där och tittade från andra grannens hus. Så det var dags att sätta ner tassen igen och tala om för honom att det är den yngre generationen som besämmer i kvarteret nu för tiden! Jag (fortfarande Max) gick sakta mot honom men världens största svans och lät så skräckinjagande som bara jag kan. Grannkatten, Sigge tog ett par steg tillbaka men satte sig sedan ner. Men vad nu?? Då kommer husse och ska mjaua sig i!
Och den där damen som du har kommit hit. Men jag struntade i dem och fortsatte gå mot Sigge.
Till sist hamnade vi bakom husses bil, bara en meter från varandra, och där låg vi och diskuterade läget ett bra tag. Husse hade nu givit upp och satt och drack kaffe! :-) Skönt att man får sköta om sina egna affärer!

Måns kunde inte bry sig mindre om dem, utan var som tjuren Ferdinand, gick omkring och luktade på blommorna!

Sedan hände något konstigt, om det var husse eller någon annan, men helt plötsligt var vi blöta av vatten som kom uppifrån... skumt! Först kom det lite som vi inte brydde oss om, men sedan kom det massor så då sprang vi in och tog skydd. Måns passade på att använda lådan, mindre bra med blöta tassar. Men måste man så måste man!!

Vi gick ut vid ett hugget och kom in och vilade lite vi 5, men det blev en snabbis. Husse gick ut och man vet aldrig om han ska stänga dörren så vi gick ut igen. :-)
När husse var därute så ropade han på oss, så då sprang vi dit och gosade lite. Bara han sätter sig på huk så går det bra, men vet aldrig vad han ska hitta på.
Vi kommer nog att sova gott inatt, för vi är fortfarande ute, och nu är klockan mer än sju. tihi



Kommentarer
Postat av: Katten Gustav

Tänk att jag har varit med om exakt detsamma, när jag haft allvarliga diskussioner med inkräktare. Helt plötsligt kommer det en jamrans störtskur bara precis där vi står. Hur märkligt som helst.

Här vill mina människor också att vi ska vara inne på nätterna, men ibland hör vi inte när de ropar på oss. De får de finna sig i det. Ibland måste vi faktiskt jobba natt!

2010-08-16 @ 18:06:42
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Tänk att ni får vara ue själva utan koppel, det får inte vi! Nosbuff

2010-08-16 @ 18:33:12
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Ni verkar ha ett lika händelselikt liv som Ligan.

:-)

2010-08-26 @ 07:40:30
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0