Följa John!

Ok, nu har husse mjauat tillräckligt sista dagarna! Så nu tar Max över tassandet på tangenterna!

Det började i morse, husse låg och sov och jag hade varit ute och spanat hela natten.
Och av någon oklar anledning blev jag lite hussesjuk! Klockan var i alla fall halv åtta och då tycker jag att det ska gosas! Så jag hoppade upp i sängen och lade mig vid husses mage och trampade lite. Fick en klapp och sedan inget mer! Vad 17 tänkte jag! Tassade upp till halsen och la mig tillrätta och kurrade det högstaste jag bara kunde!
Då fick jag en nosbuff av husse och 2-3 klappar till. Husse mumlade något som inte gick att tyda, men mer klappar blev det inte. Då var det helt enkelt dags för plan B! Han får skylla sig själv!
Då lade jag mig helt enkelt på hans ansikte! Här dissas och nonchas det inte hur som helst!
Då kunde husse inte hålla sig längre och klappade mig jättelänge! Men till sist somnade han igen, och då lät jag husse sova!

Några timmar senare hade husse vaknat och drack det där svarta ur "pysmaskinen"!
Då var Måns och jag ute och solade oss! Det var ju en kalas morgon!
Husse som inte hade sett Måns på hela morgonen gick från fönster till fönster för att se sin andra misse!
Plötsligt såg han oss båda, och bara skrek "Kodakmoment!"
Ut med blixtsaken för att störa oss när vi låg i solen....




Nähä, här fick vi inte ligga ifred! Kom Måns vi svansar vidare!
Men husse som fått upp ångan, tassade efter! *suck*



Måns som nu börjar bli lite irriterad på husse, vässade klorna för att visa att det får vara nog med Följa John!


Med nyvässade klor la sig Måns tillrätta!


MEN, kan han ge sig? Kom vi drar till berget istället!


Nä han är fortfarande här! Ok tänkte jag, jag drar till bryggan! Där har husse aldrig sett mig!
Så jag sprang dit ner allt vad jag kunde och talade om med högt mjau att husse kunde stanna här uppe!


Men tydligen hade det motsatt verkan, för BARA för att husse inte sett mig här nere var han tvungen att tassa efter igen! Men då fick jag spelet! För när husse kom ner sprang jag upp till huset så fort jag bara kunde igen!
Jag så åt Måns att han kunde gå ner så husse fick några bilder i alla fall.
"Ja, jag är ändå törstig" sa Måns och gick ner...
 

Slurp!



"Börjar han bli klar eller??"



På vägen upp lade sig Måns tillrätta en sista gång! Ibland är han en riktig linslus!
Husse sa att detta var ett av de bästa korten hittills! Svartvitt äger!


Efter detta kort insåg husse att han var tvungen att åka och jobba!
Hade det inte varit för det hade han säkert följt efter oss hela dagen!

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Vilka fina bilder! Så härligt ni har det! Nosbuff

2010-09-01 @ 06:22:55
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Bra gjort att se till att bli klappad ordentligt av husse! Inga halvmesyrer. Vilket Område ni har, det är ju jättemysigt. avis Sedan måste vi jama, att husse har tagit jättefina bilder på er! Kurr och burr.

2010-09-01 @ 08:15:08
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Puma & Sixten

Underbara bilder på er. Vi svart/vita katter gör oss himla bra i svart/vita foton. Vilken stor vattenskål ni har, en hel sjö bara för er, wow!

2010-09-01 @ 09:36:21
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Mie

Katterna ser ut att njuta av livet :-)

2010-09-06 @ 11:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0